گروه: سایر / نطنز
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 52586
کتاب ، خشاب مغز است 
بلوار جمهوری اسلامی = بلوار کتاب

در خصوص اهمیت رفاقت با دوست خوب و یار مهربان " کتاب " حرفهای زیادی شنیده ایم . ولی این حرفها خیلی تو کشور ما طرفدار و خریدار نداره !! کتاب را فقط در قفسه ی کتابخانه های شهر و یا داخل منازل میتوان یافت . چون لذت کتاب خواندن زیر زبان ما ایرانیان مزه نکرده است ( اگر چه انقلاب مان فرهنگی بود ) برای همین است که خیلی با هم درگیر هستیم ، خیلی مشکل داریم وگویی که مشکلات چسب خورده اند به سرزمینمان . حال اگر همه با این دوست راستگوی ارزان رفاقت کنیم و با یکدیگر هم عهد شویم که " بی تو می میرم " اتفاق خوبی در کشور رقم خواهد خورد . پیشنهاد میشود :: با ورود کتاب به سوپری های سر کوچه مان به این هدف بزرگ نائل شویم . کنار چیپس و پفک و پفیلا و ...... و سیگار و ذغال و غیره ، این کالا را هم تبلیغ و عرضه کنیم . چرا ؟ چرا ؟

خب معلومه . مشخصه که کتاب هم غذا است . غذای روحمان . مگر ممکن است که شامپو را غذای مو بدانیم و کتاب را غذای فکر و جان خود ندانیم . مگه در سوپری های سر کوچه شما مواد غذایی توزیع نمیشود ؟؟؟؟ خب این هم یک غرفه کنار باقی مواد غذایی . این بخش را میتوانیم غرفه " غذای روح " نامگذاری میکنیم . اگر با قرار دادن سیگار!!!! در سوپری موافق باشیم و با قرار دادن کتاب در آنجا موافق نباشیم لازم است بریم پیش پزشک ، لکن دربست !!! فرهنگ سازی در ایران خیلی خیلی سخت است ولی "بی فرهنگ سازی" بسیار سهل . اگر مجموعه مردم با کتاب خوانی مانوس شوند ، دیگر خطرات به سراغ ما نمی آیند . کلاً هر مشکلی که به کتاب برخورد کند ، حل میشود . کتاب خواندن باعث رشد آگاهی و علم و دانش انسانها است . باعث اصلاح رفتارها و گره گشایی هایی روز افزون در کارها است . باعث ایجاد روابط اجتماعی بهتر و استفاده مطلوب تر از فرصتها است . هر چه ما پیشرفت میکنیم به خاطر افزایش سطح علمی و دانایی عمومی است . لذا شایسته است هر ایرانی یک ستاد " دوستی با کتاب " بشود . و با اجرای طرح مطالعه ی کتاب و اخذ جایزه ، نوجوانان را به این بوستان زیبا هدایت کنیم . دوستی با کتاب ، دایره ی لغات ، دایره ی نشاط ، دایره ی بهترین ارتباط را برای ما در جامعه وسیع و وسیع تر میکند . و این مهم توسعه ی فرهنگ کتاب خوانی را مطالبه میکند . کتاب دوست وفادار جامعه است . دوری از کتاب منجر میشود به " داعش به انفجار و داعش به انتحار " . 

سید علی محمدی

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران

  1. نکته سنج

    واقعا خوب گفتید اگر مطالعه از کشور رخت خود را بر بندد که البته بسته است داعش سالاری رخ میدهد . درگیری های چند سال اخیر در قم نشان بارزی است از حاکمیت قلدری بر اخلاق مردم .

  2. تالیا

    سلام برای کاهش تفکر داعشی باید دو کار کرد افزایش دانش کاهش بیکاری

  3. ولایتی

    سلام جا دارد بلوار جمهوری از میدان سپاه تا میدان امام حسین را بلوار کتاب نام بگذارند

  4. تباکی

    سلام بسیار خوب گفتید که دوری از کتاب به داعش سالاری و قلدر مداری منجر میشود .

  5. متولی

    سلام علیکم تشبیه کتاب به خشاب بسیار عالمانه است و از اینکه نکته مهمی را بمن آموختید تشکر میکنم .