تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 127788



به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، این داستان تخیلی مربوط به سرنوشت انسان‌ها در آینده است. مانود یکی از آن انسان‌هاست که تنها و سرگردان در سرزمینی یخ‌زده زندگی می‌کند. او نمی‌داند که این نوع زندگی و این بی سر و سامانی از چه زمانی به او تحمیل شده است. او در سال ٢٣٣٧ میلادی زندگی می‌کند، ‌اما می‌داند که مدت‌ها پیش از آن، دهکده‌های آن‌ها، نه از ترس حمله گرگ‌ها، ‌ بلکه از وحشت هجوم شکارچیان انسان، خالی شده است.

در بخشی از کتاب «سرزمین رودخانه‌های بی‌نام» می‌خوانیم: «پدرِ مانود را لیوگو می‌نامیدند. یک سال که از وقت مهاجرت پرندگان گذشته بود و هنوز عده‌ی زیادی از آن‌ها نرفته بودند، لیوگو که شکارچی کارکشته‌ای بود، درختان لخت و پرندگان را به دقت نگاه کرده بود، آن وقت، پنجه‌ی قوی خود را روی شانه‌ی مانود گذاشته بود و با لبخند گفته بود: این نشانه خوبی است مانود، نشانه‌ یک واقعیت است. پرندگان ما را دوست دارند و از این به بعد پیش ما می‌مانند. آن‌ها دوستان ما هستند، آن‌ها مردان آزاد را انتخاب می‌کنند.»

این اثر نخستین بار سال ۱۳۶۹ - آن‌زمان - با قیمت ۳۵۰ ریال و با شمارگان ۴۰هزار نسخه منتشر و هم‌اینک با ویرایش جدید و با شمارگان ۷هزار نسخه بازنشر شده است.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را اکنون به قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ تومان راهی بازار کتاب کرده اثری که مناسب گروه سنی «د» (۱۲ تا ۱۴ سال) است.

پاسخی بگذارید