تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 130927



 موزه گالری دیدی از ۲۴ اسفند ماه میزبان نمایشگاهی از آثار بهرام دبیری، محمود زنده رودی زنده و عین الدین صادق زاده است. در این نمایشگاه بهرام دبیری ۱۲ کُلاژ خود را که  بر مبنای پاساژبندی مینیاتور اجرا شده به نمایش می گذارد.

دبیری درباره آثار خود در این نمایشگاه گفت: این یک نمایشگاه پیش بینی نشده بود که آقای توسلی مدیر موزه گالری دیدی تدارک دید و از من  هم خواست در آن شرکت کنم. در این نمایشگاه ۱۲ کلاژ ارایه می کنم که مجموعه ای از کلاژ نوشته، یادداشت، شعر و عکس است و بنیاد آن بر مبنای تقسیم بندی ها و پاساژبندی های مینیاتور انجام شده است، چیزی که در این سال ها روی آن فکر و کار می کنم.

دبیری درباره ایده پاساژبندی مینیاتور اضافه کرد: چند سال پیش بهرام شیردل معمار و آرشیتکت مشغول طراحی سینما فرهنگ بود. وی به من گفت چه ایده ای داری و من گفتم اینجا سینماست و ما می خواهیم ایده، طعم تاریخی خودمان را داشته باشد. مینیاتور در واقع به گونه ای شبیه فوتو رمان هم هست برای این که در مینیاتور پاساژهای مختلف را می بینید، حیاط، درون اتاق، پشت بام، حیاط پشتی، تپه ها و پشت تپه ها را هم می بینید. این مسیرِ پرسپکتیو سلسله مراتبی که بسیار خردمندانه است در مینیاتور ایران کار شده؛ چیزی که به هنرمندی مثل ماتیس امکانات بی پایان بصری را یاد داده است. در حالی که پرسپکتیو نقطه ای نقاش را محدود می کند.

در این نمایشگاه محمود زنده رودی زنده هنرمند ایرانی مقیم فرانسه هم دوازده جامه حرز با عنوان کلی «لباس طلسم شکن» به نمایش در می آید.


زنده رودی این بار به باورهای گذشتگان پرداخته و با استفاده از تکنیک های سبک سقاخانه از جمله شیوه مهر زدن، کلیشه، حکاکی، خطاطی و بازی با اعداد، جامه های طلسم شکنی به وجود آورده که آمیخته ای از نقش های بومی، ملی، مذهبی، محلی و نمادین ایرانی است.

در کنار زنده رودی و دبیری، عین الدین صادق زاده هنرمند صاحب‌سبک خوشنویسی و نقاشیخط هم در این نمایشگاه ۱۰ اثر از آثار جدید خود را به نمایش می گذارد.

صادق زاده درباره آثار خود در این نمایشگاه گفت: من پنج اثر از مجموعه «سرخوشی ها» با تکنیک اکریلیک مایع روی مقوا و پنج اثر از مجموعه «بوم های بزرگ ام» را که تا حالا جایی به نمایش در نیامده و همگی جدید هستند در این نمایشگاه ارایه می کنم.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۱ فروردین ۹۷ هر روز از ساعت ١٠ صبح تا ١١ شب از این آثار در مجتمع فرهنگی- هنری دیدی به نشانی کیلومتر ٩ جاده محمودآباد- نور، ایزدشهر دیدن کنند.

پاسخی بگذارید