تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 133041




به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، در مانور ستاد خدمات سفر که امروز شنبه ۲۶ اسفند ۹۶ در بوستان زائرپذیر غدیر برگزار شد، با اشاره به برگزاری یک مراسم نوروزگاه در مرز استانی بیان کرد: باید به این امر در تمام مرزهای استان توجه ویژه شود، چراکه مرزهای خراسان، مرزهای دوستی و مهر هستند و تلاش شود اینگونه مراسم‌های، باتوجه به اینکه همسایگان مشترک ما نیز نوروز را جشن می‌گیرند، افزایش یابد.

رشیدیان با تأکید بر اهمیت نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها افزود: مسلما ممکن است در ارائه خدمات، مشکلاتی به وجود بیاید، دستگاه‌های بازرسی تلاش کنند خدمات درخور شان زائران مشهدی را ارائه کنند.

 استاندار خراسان رضوی همچنین در حاشیه این مانور گفت: ورود زائران در طول سال ۹۶ در مقایسه با سال گذشته ۹.۵۷ درصد رشد داشته است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای استقبال از بهار نیز در ذیل ستاد خدمات سفر استان، ۱۲ کمیته در حوزه‌های اجرایی، خدماتی و امنیتی فعال شده و با تمهید شرایط، تمامی امکانات را برای میزبانی از زائران فراهم کرده‌اند.

رشیدیان خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم بین بخش‌های دولتی، خصوصی و عمومی برای ارتقای خدمت‌رسانی به زائران و گردشگران به عمل آمده و اهتمام همگان، فراهم کردن شرایط زیارت و سفری خوش برای میهمانان است.

او تصریح کرد: مشهد مقدس سال گذشته از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین، میزبان بالغ بر ۷میلیون زائر و گردشگر بود که با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، پیش‌بینی می شود امسال میزبان حدود ۸میلیون نفر باشیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که در سال‌های گذشته میانگین مدت اقامت در مشهد مقدس سه روز بوده است؛ افزود: با تعریف و آماده کردن بسته‌های خدماتی و گردشگری برای زائران و مسافران، انتظار می‌رود این مدت در سال جاری افزایش یابد.

برپایی رالی خانوادگی فردوسی تا خیام

ابوالفضل مکرمی‌فر،  مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: رالی خانوادگی فردوسی تا خیام با محوریت پاسداشت مفاخر استان هفته دوم فروردین ۹۷ برگزار می‌شود.

او اظهار کرد: ستاد خدمات سفر فعالیتی استمراری است که در طول ۱۲ ماه سال همواره اقدامات و تمهیدات لازم را برای ورود زائران و گردشگران مشهدالرضا انجام می‌دهد.

او با بیان این مطلب که در حال حاضر مانور خدمت در تمام شهرستان‌های استان در حال برگزاری است افزود: میراث‌فرهنگی خراسان رضوی همانند سال‌های گذشته مراسم‌های آیینی ویژه‌ای را برای نوروز تدارک دیده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری جشن نوروزگاه اشاره  کرد.

مکرمی‌فر تصریح کرد: مراسم افتتاحیه جشن نوروزگاه در آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود و بر گرفته  از آیین‌های نوروزی است ضمن این‌که نوروزگاه در تمام شهرستان‌های استان اجرا می‌شود و مراسم مشترک نوروزگاه را در مرز دوغارون بین ایران و افغانستان شاهد خواهیم بود.

او افزود: سامانه یکپارچه توسعه گردشگری نیز راه‌اندازی شده است و راه‌اندازی پورتال گردشگری و تولید ۱۰۰ دقیقه کلیپ یک دقیقه‌ای از دیگر فعالیت‌های فرهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.

مکرمی‌فر عنوان کرد: در ایام نوروز در طول مسیر خواف و تایباد چادر عشایری برپا می‌شود. ضمن اینکه مجموعه‌های تاریخی شهر مشهد و استان و ۴۶ موزه استان در طول ایام نوروز میزبان گردشگران، مسافران و زائران نوروزی هستند.

پاسخی بگذارید