تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 140376


نخستین مجموعه داستان «نسرینا رضایی» با عنوان «پرنسس‌ها فقرات‌شان بیرون نمی‌زند» از سوی نشر مروارید منتشر شد.

این مجموعه داستان در برگیرنده ۱۲ داستان کوتاه از این نویسنده و شاعر با عناوین یک جفت چشم سیاه بیست ساله، از درد ترسی نیست، هراس حک شده روی آسفالت، شب تمام تنم را پوشاند، چهره‌ای که ارث برده‌ام، اتاق عربده می‌کشید، دوست ندارم بابا من را ببوسد، حجم سیاه، لبخندهایت مستدام موسیو، سکانس‌های سیاه و سفید، خوابگاه و لب‌های متحرک است.

این نویسنده همزمان با انتشار این اثر با اشاره به اینکه به دلیل تعلل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور مجوز این اثر، انتشار آن یکسال به تعویق افتاده است عنوان داشت: داستان‌های این مجموعه حول محور جهانی می‌گردد که ما هرروز با آن مواجه هستیم. آدم‌های خاکستری داستان‌های این کتاب، خود ما هستیم. من تلاش کرده‌ان در کتابم به خلوت زندگی آدم‌ها نفوذ کنم. تا زمانی که تلاش کنیم جهان خودمان را طوری نمایش دهیم که واقعیت ندارد، صرفا خودمان را گول زده‌ایم. داستان‌های این کتاب، بازگو کننده‌ی معضلات نسل جوان امروزی است، جهانِ نسلی که درک نمی‌شود و یا کمتر درک شده است. تلاش شده است تا در این داستان‌ها، واقعیت‌ها آنطور که هست نشان داده شود.

وی همچنین عنوان کرد: شیوه‌ روایت این داستان‌ها به سبک مدرن بوده و تلاش شده تا از تکنیک‌های داستان‌نویسی نهایت استفاده را ببرم. شخصیت‌های این داستان‌ها همگی خاکستری هستند و هیچ سفیدی و سیاهی محضی در این شخصیت‌ها وجود ندارد. هرچند قبول دارم که داستان‌ها به سمت تلخی و سیاهی گرایش دارند، اما اگر تلخی‌ای هم احساس می‌شود، دلیلی جز مواجه شدن مخاطب با واقعیت‌های روزمره‌ای که با آن درگیر است، ندارد.

نشر مروارید این اثر را در ۹۵ صفحه با قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر کرده است.

از نسرینا رضایی پیش از این دفتر شعر «کلمات تنم را کبود کرده‌اند» از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

پاسخی بگذارید