تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 143655





امید مهدی‌نژاد در گفتگو با رسانه ها از حضور تازه‌ترین دفتر شعر خود با عنوان «ملاحظات» در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: این دفتر شعر دربرگیرنده سروده‌های دو سه سال اخیر من است که در فضایی اجتماعی سروده شده است و شاید به نوعی بتوان آنها را اشعار جدی و نه طنزآمیز من دانست.

وی ادامه داد: شاید شما هم شنیده باشید که فردی در زندگی با جملات و یا گفتاری برخورد می‌کند که زندگیش را دچار تحول می‌کند. برای من هم این اتفاق وقتی افتاد که آقای محمد کاظم کاظمی در نقد دفتر شعر قبلی من فرمود که مهدی نژاد با این توانی که در سرایش اشعار طنزش دارد، نمی‌دانم چطور می‌شود که شعرهای جدی‌اش اینقدر جدی و غیر طنزآمیز است. این حرف برای من تلنگری بود که سعی کنم طنز را به شکلی محو و کم‌رنگ در اشعار جدی خودم نیز وارد کنم.

این شاعر ادامه داد: در دفتر شعر «ملاحظات» تلاش من این بود که طنز سوار بر کار شعر نباشد اما به شکلی ملیح و نرم در بطن اشعار جاری باشد و شاید این مهمترین تفاوت اشعار این دفتر با سایر دفاتر شعر من باشم.

به گفته این شاعر، نشر سپیده باوران این دفتر شعر را به همراه چاپ تازه‌ای از سه دفتر شعر آتش‌گران، رجزمویه و پیاده‌ها در نمایشگاه کتاب عرضه می‌کنم.

پاسخی بگذارید