تاریخ : 1397/07/1 13:28
شناسه : 184172

سریال های دفاع مقدس که ماندگار شدند

31 شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در تاریخ کشور ما است که هرساله با مراسم ویژه ای همراه است. 31 شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و از 31 شهریور تا 6 مهر ادامه دارد.سریال های دفاع مقدس

سریال های دفاع مقدس

اهمیت دفاع مقدس در کشور ما به حدی زیاد است که هرساله با آغاز این هفته مراسم ویژه ای در جای جای کشورمان برگزار میشود و یا شهدا را گرامی میدارند. به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس مروری بر سریال های دفاع مقدس داشته ایم که توصیه میکنیم تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

سریال های پرطرفدار دفاع مقدس

تلویزیون به مناسبت های مختلف برنامه های ویژه ای تدارک میبیند و این روزها به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس ، سریال های دفاع مقدس بازپخش میشوند . در این مطلب اطلاعاتی از پربیننده ترین سریال های دفاع مقدسی برایتان گردآوری کرده ایم که در این روزهای گرانقدر درباره آنها بیشتر بدانید.

سریال کیمیا

یکی از جدیدترین و ماندگارترین سریال های دفاع مقدس ، سریال کیمیا به کارگردانی جواد افشار است که سال 94 از شبکه دو سیما پخش شد.

مهراوه شریفی نیا و آزیتا حاجیان

مهراوه شریفی نیا و آزیتا حاجیان در سریال کیمیا

سریال کیمیا روایتگر زندگی دختر جوانی به نام کیمیا در برهه های مختلف زمان بود که زندگی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. این سریال در سه مقطع زمانی قبل و حین انقلاب، آغاز جنگ، دوران جنگ ایران و عراق و زمان حال روایت می شود.

سریال دفاع مقدس

سریال دفاع مقدسی کیمیا

پوریا پورسرخ، آشا محرابی،حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، آرش مجیدی، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، علی شادمان، عطا عمرانی، امیر کاظمی، کاظم هژیرآزاد، حسین توشه، کوروش زارعی، شهین تسلیمی، سودابه بیضایی، فریبا طالبی، نسرین نیک، وحید رهبانی، مالک سراج، عبدالحلیم تقلابی، ابتسام بقلایی، نوید خدا شناس، میرفرخ هاشمیان، محسن مجلس آرا و…. بازیگران سریال کیمیا را تشکیل میدهند.

سریال شوق پرواز

سریال شوق پرواز به کارگردانی یدالله صمدی یکی از پربیننده ترین سریال های دفاع مقدس است که سال 90 از شبکه یک سیما پخش شد.

شهاب حسینی

شهاب حسینی در سریال شوق پرواز

سریال شوق پرواز داستانی از زندگی شهید عباس بابایی خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در جنگ ایران و عراق به شهادت رسید. مجموعه شوق پرواز به کارگردانی یدالله صمدی با بازی شهاب حسینی برای نمایش زندگی نامه عباس بابایی ساخته شد و شهاب حسینی به خواسته ملیحه حکمت در نقش عباس بابایی بازی کرد.

شهاب حسینی

شهاب حسینی در نقش عباس بابایی سریال شوق پرواز

در سریال شوق پرواز بازیگرانی چون شهاب حسینی، شهرام حقیقت دوست، افسانه بایگان، الهام حمیدی، اکبر عبدی، فرهاد قائمیان،عبدالرضا اکبری، عباس امیری،مهران رجبی،مینا جعفرزاده، مهدی فقی، اتابک نادری، کورش تهامی و ... ایفای نقش کرده اند.

سریال در چشم باد

یکی دیگر از سریال های حوزه دفاع مقدس ، سریال در چشم باد به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی است که سال 88 و 89 از شبکه یک سیما پخش شد.

سریال دفاع مقدسی

سریال دفاع مقدسی در چشم باد 

در چشم باد روایتگر داستان زندگی خانواده ای است که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگی شان از دوره قیام میرزا کوچک جنگلی تا آزادسازی خرمشهر در آن به تصویر کشیده می شود. فاز سوم این سریال مربوط به دفاع مقدس است.

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر در سریال در چشم باد

در سریال در چشم باد بازیگرانی چون پارسا پیروز فر ، اشکان قاسمی ، ستاره صفرآوه ، کامبیز دیرباز ، اکبر عبدی ، سعید نیک پور ، سام درخشانی ، سحر جعفری جوزانی ، رضا شفیعی جم ، فخرالدین صدیق شریف ، جهان گیر الماسی ، لاله اسکندری ، محمود پاک نیت ، محمد رضا هدایتی ، هومن سیدی ، یونس غزالی و .... ایفای نقش کرده اند.

سریال خاک سرخ

سریال خاک سرخ یکی دیگر از سریال های پربیننده دفاع مقدس است که به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا سال 81 از شبکه یک سیما پخش شد.

لاله اسکندری

لاله اسکندری در سریال خاک سرخ

این سریال داستان دختری است که در سال های قبل از انقلاب از خانواده اش جدا شده و اکنون در پی حوادثی در جستجوی کشف هویت خویش است.

بهناز جعفری و لاله اسکندری

بهناز جعفری و لاله اسکندری در سریال خاک سرخ

بازیگران سریال خاک سرخ عبارتند از :پرویز پرستویی ،مهتاب کرامتی ،حبیب رضایی ،لاله اسکندری ،بهناز جعفری ،محمد مختاری ، حسین شیدایی ،امیر آقایی و ... در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

سریال بازگشت پرستوها

بازگشت پرستوها به کارگردانی ابوالقاسم طالبی یکی دیگر از سریال های حوزه دفاع مقدس است که سال 75 و 76 از شبکه دو سیما پخش شد. بازگشت پرستوها روایتگر داستانی از دوران جنگ ایران و عراق و اسارت رزمندگان در خاک عراق و بازگشت به میهن است.

داوود رشیدی

داوود رشیدی در سریال بازگشت پرستوها

بازیگران سریال بازگشت پرستوها عبارتند از :داوود رشیدی ، سیاوش طهمورث ،کتایون ریاحی ، رامین پرچمی ، تانیا جوهری ، روح انگیز مهتدی ، گیتی ساعتچی ، ملکه رنجبر ، فرهاد محبت ، عنایت الله شفیعی ، بهروز شعیبی.

پاسخی بگذارید