تاریخ : 1398/06/12 11:05
شناسه : 209049

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: مشکل امروز جامعه در امر مدیریت؛ تعیین مدیران، تشخیص مدیر خوب، به دست آوردن تعریف مدیریت در جامعه انسانی است و هنوز این آمادگی ایجاد نشده و اشعث مآب‌ها و ابوموسی‌ اشعری مآب‌ها مردم را فریب می‌دهند.

مراسم عزاداری شب سوم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی در هیأت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم به سخنرانی با موضوع «آخرین آمادگی برای ظهور، اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه» پرداخت و اظهارداشت: انحراف به معنای حرف غلط زدن نیست. انحراف بدتر و خطرناک‌تر از اشتباه است. انحراف گاهی به این معناست که انسان حرف غلط نمی‌زند، بلکه بر حرف غلطی تاکید می‌کند و این روال و منش ابلیس است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی اولویت اصلی اصلاح مدیریت است، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) در یکی از آخرین سخنرانی‌های خود بنا داشتند، مطالبی را مطرح کنند که به خاطر طرح آن‌ها حضرت بیمار شدند و نتوانستند خود ایراد سخن کنند، لذا نوشتند افراد متن ایشان را خواندند که حضرت در آن سخنرانی بیان کردند: «شنیدم خلخال از پای دختر یهودی یا مسلمانی خارج کردند و فردی درگیر نشده و دفاع نکرده است، کسی این را بشنود حق دارد که بمیرد» امروز شرایط کشور ما از این بی‌تفاوتی‌ها عبور کرده است و حتی امت اسلامی مرید اهل بیت(ع)، علوی‌های سوریه، مومنین یمن نیز از این شرایط عبور کرده‌اند و رشد یافته‌اند.

پناهیان با اشاره به اینکه فرهنگ مقاومت امروز گسترش یافته است، گفت: مشکل امروز جامعه در امر مدیریت، تعیین مدیران، تشخیص مدیر خوب، به دست آوردن تعریف مدیریت در جامعه انسانی است و هنوز این آمادگی ایجاد نشده است و اشعث مأب‌ها و ابواشعری مأب‌ها مردم را فریب می‌دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز برخی از مشکلات زمان امام علی (ع) نداریم، برخی از مشکلات را داریم، البته برخی از مشکلات ما از اهمیت بالایی برخودار نیست و بالعکس برخی دارای اهمیت بالایی است لذا اگر فردی مشکلات غیر مهم را با اهمیت جلوه دهد، و مشکل مهم را غیر مهم جلوه داد، این اشتباه نیست بلکه انحراف است.

وی گفت: امروز انحراف در تغییر اولویت‌ها جلوه دارد، معنویت در حال قدرت گرفتن و حق در حال آشکار شدن است بنابراین فردی به راحتی نمی‌تواند دم از باطل بزند، لذا انحراف در تغییر اولویت‌ها در موضوع حقایق عالم رخ می‌دهد به طوری که حتی در زمان ظهور امام زمان (عج) نیز افرادی با تغییر اولویت در موضوع حق با کمک قرآن در برابر ایشان مقاومت می‌کنند و خون به چر ایشان می‌کنند.

پاسخی بگذارید