علی مطهری :
تاریخ : 1398/08/5 19:11
شناسه : 209629

تعطیلی این گونه روزها باعث می شود عده ای در خانه ها بمانند و عده ای به سفر از جمله شمال کشور بروند. علی مطهری از تعطیلی آخر ماه صفر انتقاد کرد.


متن کامل نوشته علی مطهری (نماینده مجلس) به این شرح است:
تعطیلی روز آخر صفر در کشور یک بی تدبیری و بدسلیقگی بوده است.
وقتی 28 صفر تعطیل است، تعطیلی دو روز یا یک روز بعد آن یعنی تعطیلی یک هفته کشور و ضربه اساسی به اقتصاد کشور به ویژه بخش خصوصی.
می توان در 28 صفر، ضمن گرامیداشت سالروز رحلت پیغمبر اکرم و شهادت امام حسن علیه السلام، شهادت امام رضا علیه السلام را نیز گرامی داشت.
اصلاً بزرگداشت یک مناسبت غیر از برخی مناسبتهای خاص مثل عاشورا لزوماً با تعطیلی آن روز بهتر انجام نمی شود بلکه برعکس اگر همه جا دایر باشد، ادارات و مدارس و دانشگاه ها و مطبوعات فعال باشند بیشتر می توان جلسه برگزار کرد و آن روز را گرامی داشت و در ایامی مثل روز آخر صفر معارف اسلامی مردم را بالا برد و از مناقب معصومین سخن گفت.
تعطیلی این گونه روزها باعث می شود عده ای در خانه ها بمانند و عده ای به سفر از جمله شمال کشور بروند و عده ای که اگر آن روز هم تعطیل نبود به مساجد می رفتند به مساجد بروند و البته فقط برخی مساجد ما برنامه های پرمحتوا دارند و مردم را با معارف رسول اکرم و اهل بیت ایشان آشنا می کنند، بقیه در اختیار مداحان است که صرفاً عواطف و احساسات مردم را اقناع می کنند و کاری به اقناع عقل آنها ندارند.
تدبیر اقتضا می کند که تعطیلی روز آخر صفر حذف شود و کارمندانی که می خواهند در این روز به زیارت امام رضا علیه السلام به شکل راه پیمایی و غیر آن بروند مرخصی بگیرند.
مجلس باید مصلحت جامعه و اسلام را بر اقدامات عوام پسند ترجیح دهد. قطعاً خود امام رضا علیه السلام نیز با چنین تعطیلی های خلاف عقل موافق نیستند.

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران

  1. بله ، یکروز تعطیلی باعث یکهفته تعطیلی در مملکت و خسارت فروان میشه. حالا حساب کنید ۶سال تعطیلی بخاطر برجامچای چقدر خسارت به مملکت زده و ایشان هم حامی آن بوده و هست !!!! جناب مطهری ، حالت خوبه؟! با حاشیه سازی و..... نمیتوانی خودت را دلسوز نشان بدهی و ننگ برجام را پاک کنی