تاریخ : 1398/10/17 19:17
شناسه : 209858

با شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ساخت انیمیشنی از کودکی تا شهادت این سردار بزرگ اسلام در مرکز پویانمایی صبا آغاز شد.

محمدعلی صفورا، تهیه‌کننده این انیمیشن گفت: مطالعه، نگارش سناریو و پیش تولید پویانمایی «زندگی تا شهادت سردار سلیمانی» با کیفیت  Full HD به صورت اثری نیمه بلند ۳۰ دقیقه‌ای و با تکنیک کمیک موشن آغاز شد.

وی افزود: این انیمیشن در ادامه ساخت مجموعه پویانمایی «چهل شاهد» تعریف شده است. «چهل شاهد» شامل زندگی تا شهادت ۴۰ شهید انقلاب و دفاع مقدس است که نمایش اخلاق، رفتار و سبک زندگی آنان می‌تواند الگو و کلاس درسی برای مخاطبان تلویزیون باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مخاطب اصلی «چهل شاهد» نوجوانان هستند اما به دلیل نوع پرداخت داستان و تکنیک ساخت، خردسالان تا بزرگسالان نیز جذب این مجموعه خواهند شد.

صفورا گفت: تاکنون سه قسمت از مجموعه «چهل شاهد» که مربوط به زندگی شهیدان محمد منتظرقائم، محمد جهان آرا و عبدالحسین برونسی می‌شود ساخته و آماده نمایش است. ساخت هر قسمت از این مجموعه تقریبا دو ماه زمان می برد.

وی افزود: کمیک موشن یک تکنیک خاص و مرز میان انیمیشن و سینمای زنده است و می توان به راحتی به بخش‌های مستند ارجاع داد و به دلیل ظرفیت‌های بصری، روایی و واقع گرایانه آن، بهترین تکنیک برای ساخت مجموعه زندگی قهرمانان شهید انقلاب و دفاع مقدس است.

کارگردان پویانمایی «سردار سلیمانی» در پایان تصریح کرد: در حال حاضر تمام ساعات شبانه‌روز من وقف ساخت مجموعه انیمیشن های زندگی شهدا شده است. حتی ساعات تدریس دانشگاه را کم کرده‌ام تا بتوانم اثری ماندگار و در شأن شهدای بزرگوار ایران اسلامی به یادگار بگذارم.

پاسخی بگذارید