تاریخ : 1400/05/2 12:40
شناسه : 399050

این ایام سالگرد ورود و شهادت فرستاده امام حسین ع به عراق است ، مسلم ابن عقیل درحالی واردکوفه شد که رسما ۱۴ هزار مرد جنگی با او بیعت کردند . اما تنها پس از چند روز، همین سپاه ۱۴ هزار نفری به کربلا رفته و سر مبارک اباعبدالله الحسین علیه السلام را قطع و به کوفه آوردند!!!

واین ایام

به آنکه می فهمد


تاریخ ، سرشار عبرتهاست .

..این ایام سالگرد ورود و شهادت فرستاده امام حسین ع به عراق است ، مسلم ابن عقیل درحالی واردکوفه شد که رسما ۱۴ هزار مرد جنگی با او بیعت کردند . اما تنها پس از چند روز، همین سپاه ۱۴ هزار نفری به کربلا رفته و سر مبارک اباعبدالله الحسین علیه السلام را قطع و به کوفه آوردند!!!


به راستی چه اتفاقی افتاد ؟!!

بی تردید دلایل وقوع تراژدی عظیم کربلا ، فراتر از یکسو نگری است اما آنچه مسلم است ، عدم درک و حضور به موقع و به تعبیر بهتر ،، زمان نشناسی ،، یاران مخلص امام ع در کوفه نقشی تاثیر گذار داشت ،
گرچه برخی از آنان بعدها جبران کرده و به شهادت رسیدند اما،

دقت کنید وقتی مسلم ابن عقیل در کوفه تنها شده و درگیر جنگی نابرابر با فرستادگان ابن زیاد شد اگر مخلصینی که بعدا در کنار امام و کربلا شهید شدند به یاری مسلم شتافته و اورا یاری میکردند میتوانستند حلقه کوچکی از مقاومت ایجادکرده موجب گرویدن کوفیان مردد به مسلم شوند و قیامی فراگیر شکل دهند . مردانی همچون حبیب ابن مظاهر ، مسلم ابن عوسجه ،سلیمان ابن صرد و که متاسفانه با این تحلیل که بهتر است خودرا به حسین ع رسانده و به تذبذب کوفیان اعتماد نکنیم . اورا درمصاصره سربازان ابن زیاد تنها گذاشتند.

همانگونه که عرض شد ، گرچه این بزرگان جبران کرده و خودرا فدایی اباعبدالله ساختند اما ...
واین ،، امایی ،، است که هماره تاریخ روبروی ماست ...

...یادمان نرود اگر وقت شناسی تنها چند تن که از تعداد انگشتان دست هم کمتر بودند در نبرد سرنوشت ساز ،، حنین،، نبود ، سپاه رسول آخرین ، ختمی مرتبت محمد مصطفی ص ، در این جنگ شکست خورده و معلوم نبود چه بر سر اسلام می آمد .
۱۲ هزار نفر سپاهی اسلام، درسحرگاه تنگه حنین ، به کمین ۲۰ هزار جنگجوی قبایل ،، هوازن،، افتاده و همگی ، غیر از چندنفر ، گریخته و رسول خدا را تنها گذاشتند ، آوردند که منافقین سپاه پیامبر ص ، فریاد می زدند : سحر، باطل شد !! محمد شکست خورد !!!
... ودر این میان ابوسفیان با شادی میخندید و میگفت : اینگونه که سپاه محمد ترسیده تا بحر الاحمرخواهندگریخت !!!
...اما به ایستادگی همان چند نفر که تاریخ ، در پیشانی اسامیشان ، نام مبارک فاتح خیبر ، شیر شرزه خدا ، علی مرتضی ع را آورده ، سپاه گریخته بازگشته و ستون مقاومت اولیه شکل گرفت و نبرد باخته به فتح تبدیل شد ..
گویند وقتی مولای غریبمان علی مرتضی ع ، که در جلوی سپاه حرکت میکرد ، متوجه فرار یاران شد ، خودرا پروانه وار به پیامبر ص رسانده و چون دریایی که بخروشد به دل دشمن زد و هیمنه جنگجویان وحشی هوازن را در هم شکست ...
...به امید آنکه زمان شناس باشیم ، توفیق همگان را از خدا میخواهم

✍عبدالحسین شیرخانی
تیرماه ۱۴۰۰ ، قم المقدسه

پاسخی بگذارید