تاریخ : 1400/06/28 10:43
شناسه : 399649

رئیس کنگره شهدای استان قم گفت: برنامه شب های پرستاره به مدت سه شب در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) با هدف ترویج فرهنگ شهادت برگزار می شود.

 به گزارش شاخه سبز احمد حاجی زاده در نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر برنامه شب های پرستاره که در ساختمان خاتم برگزار شد، تصریح کرد: برگزاری این برنامه به معنی تجدید میثاق با خون شهدا است و ستارگان همان چراغ های روشنی هستند که مسیر راه به درستی نشان می دهد.
وی بیان کرد: برنامه شب های پرستاره مرور زندگی درس آموز شهدا و سیره آنان است که چراغ امید را در دل جوانان امروز روشن می کند.شرکت در برنامه شهدا نیازمند صدور مجوز از شهداست که برخی افراد سعادت دریافت این اذن را بیش از دیگران دارند و برخی نیز کمتر به چنین توفیقی دست پیدا می کنند.
وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید عهد و پیمان با آرمان های بنیان گذار انقلاب، تصریح کرد: انقلاب اسلامی جوانان کشور را از ذلت به اوج رساند و امروز هرچه داریم از نفس قدسی امام خمینی (ره) است.
رئیس کنگره شهدای استان قم با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید عهد و پیمان با آرمان های شهداست، گفت: امام خمینی (ره) روحیه خودباوری را در جوانان زنده کرد و در زمانی که همه دنیا علیه کشور ما بسیج شده بودند، جوانان ما با حضور درجبهه ها دشمن را به زانو در آوردند.
وی با اشاره به افتخار آفرینی قمی ها در نخستین روزهای دفاع مقدس، تصریح کرد: مردم قم سه روز تامین هزینه های جنگ را برعهده گرفتند که هیچ استانی چنین کاری را انجام نداد.
حاجی زاده با بیان اینکه دفاع مقدس سراسر درس است، گفت: یکی از مبانی که در دفاع مقدس درس آموز بود اعتماد به نفس است که جوانان امروز باید به همان خود باوری برسند و بهترین الگو در این راستا حضور جوانان در دفاع مقدس است.
وی اضافه کرد: در زمانی که دشمن ما تا دندان مسلح بود با تقویت روحیه خود باوری در جوانان توانستیم شرق و غرب را به زانو در بیاوریم.
حاجی زاده با بیان اینکه برنامه شب های پرستاره امسال در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار می شود، عنوان کرد: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ شهادت به مدت سه شب برگزار خواهد شد.
 تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس
حجت الاسلام لقمان پور مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز اعلام کرد: در تاریخ ۳۰ شهریورماه، با حضور رئیس جمهور و دیگر مقامات لشکری و کشوری ویژه برنامه‌ای در سالن اجلاس سران کشور، ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.
وی افزود:این برنامه از طریق ویدیو کنفرانس در همه استان‌ها پخش و از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس سراسر کشور تجلیل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از تشکیل کمیته‌های ۶گانه برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: کمیته نیرو‌های مسلح، کمیته شاهد وایثارگران، کمیته رسانه، کمیته فرهنگی، کمیته زنان و کمیته پشتیبانی کمیته‌های ۶ گانه‌ای هستند که در این راستا تشکیل شده است.
عناوین روزهای هفته دفاع مقدس
وی در ادامه عناوین روزهای هفته دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: روز اول به نام پیشکسوتان دفاع مقدس، مقاومت و انقلاب، روز دوم به نام شهیدان، جانبازان و آزادگان، صلابت و فخر آفرینان، روز سوم به نام معنویت، زنان، سلامت و خانواده روز چهارم ولایتمداری و دانش پژوهی، روز پنجم دفاع همه جانبه پشتیبانی مردمی و اصناف، روز ششم وحدت ملی بصیرت و دشمن شناسی و استکبار ستیزی، و روز هفتم بسیجیان نیرو‌های مسلح جهادگران و عشایر و پشتیبان و روز هشتم به نام فرماندان وحماسه سرایان نام گذاری شده است.
لقمان پور در بخش پایانی سخنان خویش به آماده شدن بخشی از فاز دوم موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سال گذشته فاز نخست این موزه افتتاح شد که با تکمیل شدن همه بخش‌ها فاز دوم آن به بهره برداری می‌رسد.
همچنین دراین نشست حجت الاسلام هنرمند مدیرکل بنیاد شهید وایثارگران قم ازمراسم غبارروبی مزار شهدا در قم خبر داد و افزود: بازدید از خانواده های شهدا و جانبازان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است که توسط این اداره کل انجام می شود.
آیین رونمایی از پوستر برنامه شب های پرستاره
در ادامه این نشست از پوستر برنامه شب های پرستاره  رونمایی شد و سیدصدرا میرئی نماینده بنیاد «روایت حیات طیبه» گفت: برنامه «شب‌های پرستاره» از ۳۱ شهریورماه تا ۲ مهرماه بعداز نماز مغرب و عشا با روایت گری «حاج حسین یکتا» در گلزار شهدای علی ابن جعفر (ع) قم برگزار می‌شود.
 


وی افزود: بنیاد روایت حیات طیبه با رسالت‌های آرمانی و انقلابی، از گذشته با ارائه‌ی برنامه‌ی روایتگری حاج حسین یکتا در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بالاخص شلمچه با عنوان شب‌های بله برون و در سال‌های اخیر تحت عنوان شب‌های پرستاره در گلزار‌های شهدای تهران در تلاش بوده با اتکا به عنایت و نگاهی که رهبر معظم انقلاب به این سبکِ روایتگری ایشان دارد، ذکر نام و یاد جانفشانی‌های ستارگان آسمان ایرانمان را بیش از پیش زنده نگه دارد.
میرئی اضافه کرد: این بار در کنار مسئولین امر در استان قم و با سعادت خدمت، در محضر و جوار مزار شهدای والا مقام انقلاب اسلامی و لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب قم بالاخص سیدالشهدای لشکر ۱۷ شهید مهدی زین الدین در گلزار شهدای علی ابن جعفر قم ۳ شب اول هفته‌ی دفاع مقدس، با اجرای برنامه‌ی شب‌های پرستاره با روایتگری حاج حسین یکتا به محضر این شهدا و مردم عزیز استان قم ادای دینی خواهیم کرد.
نماینده بنیاد روایت حیات طیبه از پخش این برنامه در شبکه‌های سیما و فضای مجازی خبر داد و گفت: پوشش تصویری تخصصی و قابل پخش در بستر‌های مختلف از تمهیداتی است که برای برنامه امسال در نظر گرفته شده است؛ پخش زنده از شبکه‌های ملی و استانی، پوشش صوتی برای پخش مستقیم از رادیو‌های سراسری و استانی و پخش در فضای مجازی از دیگر اقدامات است که همزمان با اجرای برنامه شب‌های پرستاره صورت خواهد گرفت.








پاسخی بگذارید