اسماعیلی در حاشیه نشست هیأت دولت:
تاریخ : 1402/10/6 11:50
شناسه : 405147

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای اولین بار سمفونی حاج قاسم در وزارت فرهنگ تولید شده که اتفاق مهمی است و هفته آینده رونمایی خواهد شد.

«محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هفته آینده که به سالروز شهادت سید الشهدای مقاومت نزدیک می‌شویم، برای اولین بار سمفونی حاج قاسم تولید شده که اتفاق مهمی است.

وی ادامه داد: این سمفونی هفته آینده رونمایی خواهد شد و به وعده‌ای که به همه علاقمندان حوزه موسیقی داده بودیم تا در مناسبت‌های فاخر، ملی و مذهبی بتوانیم جریان موسیقی کشور را همراه کنیم، جامه عمل پوشاندیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: طی دو سه روز گذشته رکوردها و اتفاقات ویژه و ثبت اعداد بی نظیری در تاریخ سینمای کشور رخ داد؛ فیلم بالای ۳۰۰ میلیاردی و فیلم پویانمایی بالای ۵۰ میلیارد را تجربه کردیم و عدد فروش سینماها به ۸۵۰ میلیارد رسیده است. پیش‌بینی ما این است که برای اولین بار در تاریخ کشور میزان حضور تماشاگر و فروش، ثبت تاریخی خواهد شد. از هفته آینده دوشنبه هم علاوه بر سه‌شنبه، بلیت سینما نیم بها می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: از همه کشورهای حوزه تمدنی ایران دعوت کرده‌ایم و در بهمن ماه طی مراسمی گرد هم می‌آیند. ۵۷۰ سینما تحویل گرفتیم و تا آینده نزدیک به عدد ۹۰۰ می‌رسیم.

پاسخی بگذارید