تاریخ : 1398/07/14 12:46
شناسه : 209499

وزیر راه و شهرسازی، گفت: در حادثه ریلی زاهدان باز شدن پیچ‌ها با انگیزه تروریستی نبوده است.

صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی شامل سه سند در حوزه هواشناسی و حمل‌ونقل جاده‌ای به امضا رسید.

در حاشیه این مراسم وزیر راه و شهرسازی درباره سانحه ریلی قطار مسافری زاهدان - تهران، اظهار داشت: آن سانحه، سانحه‌ای نبود که سیستم حمل‌ونقل مقصر باشد بلکه اتفاقی افتاده بود که نادر است و کمیته سانحه هم به محل وقوع حادثه اعزام شد.

* هیچ گونه شواهدی درباره تروریستی بودن حادثه قطار زاهدان وجود ندارد

وی با بیان اینکه موضوع باز شدن پیچ‌ها یک اتفاق نادر است، گفت: مدیریت استان به جد در حال پیگیری موضوع است و کمیته بررسی سانحه هم گزارش خود را در این باره ارائه داد.

اسلامی تأکید کرد: هیچ نوع شواهدی مبنی بر تروریستی بودن این حادثه وجود ندارد پیچ‌های ریل باز شده بود اما اینکه با چه انگیزه‌ای این پیچ‌ها باز شده بود مدیریت  استان سیستان و بلوچستان در حال پیگیری است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ما حفاظت از خطوط ریلی را به طور جدی پیگیری و دنبال می‌کنیم. 

* ناآرامی‌ها در عراق با مدیریت دولت عراق کنترل شد

وی درباره سفرها به عراق اظهار داشت: وضعیت ناآرامی در عراق حرکت خاصی بود که ناگهانی ظهور کرد و یا مدیریت دولت و کشور عراق کنترل و جمع شد.

اسلامی با بیان اینکه مردم با پای پیاده به زیارت اباعبدالله (ع) می‌روند، گفت: کشور عراق امروز امن است و مشکلی وجود ندارد و وزارت خارجه هم اعلام کرده است که مردم با احتیاط سفر کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ما هیچ گزارش ناامنی در عراق نداریم، روز گذشته 33 هزار نفر از مرز مهران عبور کردند.

وی افزود: برای ایام سفرهای اربعین 8 هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفتیم همچنین روزانه 55 رام قطار به کرمانشاه و خرمشهر داریم که 475 نفر را جابه‌جا می‌کنند.

اسلامی گفت: بیش از 600 مجوز هوایی هم از سوی سازمان هواپیمایی کشور به شرکت‌های هواپیمایی بابت پروازهای اربعین داده شده است.

پاسخی بگذارید