تاریخ : 1402/03/29 12:39
شناسه : 403214

وزیر خارجه عمان اعلام کرد که ایران و آمریکا به نهایی کردن توافق برای تبادل زندانیان نزدیک و در حال بررسی جزئیات این توافق هستند.

«بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه اعلام کرد که ایران و آمریکا به حصول توافق برای تبادل زندانیان نزدیک شده‌اند.

البوسعیدی در مصاحبه با رسانه آمریکایی «المانیتور» تاکید کرد که من جدی بودن واشنگتن و تهران در تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای را احساس می‌کنم.

وی درباره توافق احتمالی تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت که می‌توانم بگویم که آنها نزدیک هستند و احتمالاً فقط بحث موضوعات فنی باقی مانده است.

وزیر خارجه عمان درباره وجوه مسدودشده ایران در کشورهای خارجی نیز تصریح کرد: «آنها باید یک چارچوب و یک جدول زمانی برای اجرا این کار داشته باشند. گمان می‌کنم آنها در حال حل و فصل مسائل هستند».

وی در ادامه مداخله مسقط در دستیابی تهران و واشنگتن به این توافق را تأیید نکرد و اعلام کرد که عمان با حسن نیت تمایل خود برای ایفای نقش چه در خود عمان یا هر جای دیگری در دستیابی به این توافق را به هر دو طرف پیشنهاد کرده است.

بدر البوسعیدی فضای پیرامون موضوع هسته‌ای ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «معتقدم که مسئولان ایرانی برای دستیابی به توافق جدی هستند. تا زمانی که طرف مقابل آمریکا نیز با حسن نیت جواب آنها را دهد، ایران نیز مایل به انجام این کار است».

پاسخی بگذارید