گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1402/10/12 15:41
شناسه : 405240

 

روز تولد ت روزهمه خوبیها ست ، زیرا تو خود عصاره همه خوبی هایی ، در حقیت تو عصاره خلقتی حتی  قبل از خلقتت ، تو آئینه ایی  توحقیقت آفرینشی ، و مجموعه پر جمعیت همه اوصاف انبیاءدر تو خلاصه شده است . بشریت مدیون وجود توست ، ای دختر پیامبر نیکی ها و ای خیرالنساء ، ای همسرشیرخدا وای مادر امامت تا روز ظهور .

در طول سالیان مداحان ، مدح حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) را گفته اند و شعرا در وصفش سرودها و اشعار زیادی سروده اند ، کتابها و اسناد بسیارزیادی دربارهٌ شخصیت ملکوتی او تدوین شده است .

درباره ٌحادثه خلقتش و قبل از خلقتش اخبار و روایات شنیده ایم و گفته ایم و حظش را برده ایم . اصولا هر چیزی درباره حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها )باشد زیباست وروح انگیز و فرح بخش است . زیرا خداوند با خشنودی حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) خشنود می شود .و با غضبش خدا غضب می کند.

 این از معجزات آفرینش است که وقتی در مورد حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) فکر می کنیم یا سخن می گوییم یا سخنی می شنویم و یا نوشته ای را مطالعه می کنیم کیف می کنیم و لذت روحی وصف ناپذیری می بریم.حالتی ایجاد می شود در درون انسان که با هیچ دم مسیحایی ایجاد نمی شود. این عطیه الهی است که هیچکس درباره فاطمه(سلام‌الله‌علیها) تا کنون بد نگفته و بد ننوشته و همه ستایشگر او بوده اند و هستند و خواهند بود.

فاطمه اینچنین است تا روح انسانها از او الگو بگیرند و طبع و رفتار او را مشق کنند تا به تعالی روحی و معنوی است برسند.

مگر می شود بدون تمسک به حبل استوار فاطمه(سلام‌الله‌علیها) به سعادت رسید؟

هرگز نمی توانیم بدون نگاهی عمیق و بدون الگوگیری از منش و رفتار او به جایی برسیم.

آیاجامعه اسلامی و زنان ما در سطح شهر و در شئون دیگر زندگی فاطمه(سلام‌الله‌علیها) را سرمشق قرار داده اند.

در رفتار با همسایگان، در مراوده با شوهر و تربیت فرزندان و حضور در جامعه می توانیم ادعا کنیم فاطمه گونه شده ایم.؟

پاسخی بگذارید