گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1402/10/19 12:22
شناسه : 405347
رستم عیسی زاده
در پی دغدغه مردم شریف استان اردبیل، در خصوص گشایش در ‏راههای مواصلاتی استان به خصوص بین استان اردبیل و استان گیلان ‏که پر ترافیک ترین مسیر استان می باشد و مورد استقبال و علاقه همه ‏مردم کشور عزیزمان ایران، می باشد. در واقع هر ایرانی آرزویش این ‏است که حداقل یک بار مسیر حیران ـ اردبیل را ببیند و منظره های بی ‏بدیل آن را در خاطر خود داشته باشد.‏
اینجانب بنا به تجربه گردشگری که در حوزه استان اردبیل، به ‏خصوص در ارتفاعات بین استان اردبیل و استان گیلان دارم پیشنهادی ‏برای مسئولین مربوطه در استان اردبیل دارم که در صورت صلاح دید ‏و امکان، بر روی آن تحقیق و کار کارشناسی انجام گردد و اگر هزینه ‏و فایده آن درست باشد بر روی آن نیز تأمل و تفکر گردد.‏
پیشنهاد بنده معرفی نزدیکترین و کم هزینه ترین مسیر ارتباطی ممکن ‏بین استان اردبیل و استان گیلان می باشد که به احتمال قوی اکثر مردم ‏استان اردبیل کم و بیش از آن مسیر مطلع می باشید.‏
آدرس محل ضلع شرقی سد روستای (سقزچی (در منطقه ویلکیج نمین) ‏به نام محلی ( آل چالق چایی ) متصل به محله روستای درز کری) و ‏‏(مسکین) استان گیلان می باشد.‏
مصافت مسیر مورد نظر با پای پیاده یک ساعت و نیم زمان می برد، ‏که در صورت محیا شدن با وسایل نقلیه از اردبیل تا جاده آستارا ـ ‏رشت یک ساعت هم نخواهدبود .‏
مزایای پرداختن به این مسیر
‏1ـ تعدیل ترافیک ورود و خروج استان به صورت بسیار موثر.‏
‏2ـ وصل به ترانزیت بین المللی خط ریلی با کمترین فاصله،  وصل راه ‏آهن اردبیل به راه آهن شمال و جنوب ایران و قاره آسیا.‏
‏3ـ به نوعی استان اردبیل از بن بست ارتباطی نجات پیدا می کند.‏
‏4ـ وصل استانهای شمال غربی مثل استان کردستان، آذربایجان غربی و ‏شرقی و زنجان و خود استان اردبیل به مرکز استان گیلان به صورت ‏سهل و آسان.‏
‏۵ ـ از نظر زمانی بسیار کوتاه و کم هزینه خواهد بود و با بهره وری ‏بالا.‏
‏۶ ـ زمان سفر از این مسیر به پایتخت به حداکثر پنج و نیم ساعت ‏تقلیل خواهد یافت و ترافیک جاده سرچم به خصوص در فصل زمستان ‏را بسیار کم خواهد کرد.‏
‏7ـ به علت برخوردار بودن از کمترین پستی و بلندی یعنی موانع ‏طبیعی؛ بهره وری زمانی سوخت، استهلاک و آلایندگی بسیار بالایی ‏خواهد داشت.‏
‏8ـ در حال حاضر ۲۰ درصد از مراودات منطقه تالش مثل تجارت، ‏درمان و تعمیرات خودرو با استان اردبیل می باشد، که در صورت ‏احیای این مسیر این رقم به ۵۰ درصد خواهد رسید.‏
‏9ـ  از نظر بودجه و هزینه این مسیر کم هزینه ترین خواهد بود.‏
‏۱۰ـ در صورت لزوم هدایت آب از دریای خزر به استان در آینده و ‏بسیار مزایای دیگر که صاحب نظران و کارشناسان می توانند احصاء ‏کنند.‏
اگر مسیر به صورت تونل احیا گردد، شاید کمتر از چهارصد متر تونل ‏لازم باشد که کمترین آسیب را نسبت به طبیعت منطقه خواهد داشت.‏
بنده آماده هستم حتی با هزینه شخصی در خدمت هر کارشناس و ‏مسئولی برای معرفی مسیر باشم.‏

پاسخی بگذارید