گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1403/02/17 12:13
شناسه : 408027
زهره مهرنوروزی- پیش از سوار شدن در خط «نوبهار» به راننده ‏تاکید می کنم تقاطع «عمار یاسر» پیاده می شوم  این شرط هرروزه ‏من برای سوار شدن در تاکسی مقصد نوبهار است. راننده تاکسی هم ‏گفت: بنشینید. همه رانندگان این مسیر می دانند مسافر تقاطع  عمار ‏یاسر باید زیر پل  تقاطع غیر همسطح و یا جایی در ابتدای تقاطع ‏پیاده شود، بنابراین بجای عبور از زیر گذر و پیاده کردن مسافر در ‏کوچه   9 بلوار شهدای 15 خرداد که مسافربینوا باید دو خیابان پر ‏خطر را تا رسیدن به مقصد طی کند و خطر احتمال تصادف بسیار ‏زیاد است، بهتر است همین ابتدای تقاطع جایی نرسیده به زیر پل ‏پیاده شوند. آن روز  یعنی  11 اردیبهشت ماه به عنوان یکی ‏ازمسافران  دوبار به راننده تاکید کردم به جای عبور از زیر گذر از ‏سر پل عبور کند یکی هنگام سوار کردن یک مسافر جدید و یک بار ‏هم وقتی  کرایه را نقد به دست راننده سپردم. اما  در کمال ناباوری ‏راننده مسیر زیر گذر را انتخاب کرد درحالی که  به شدت ناراحت ‏بودم ولی با تسلط بر اعصابم  به راننده گفتم:  آقای راننده من گفتم ‏از سر پل بروید چرا توجه نکردید؟ ‏
‏ راننده گفت: شما نگفتید. به او گفتم که هم در مبدا و هم در بین راه ‏دوبار گفتم. راننده که جوابی نداشت در کمال بی ادبی چیزی  گفت که ‏دور از شان بود و با عصبانیت تمام خواست پولم را پس بدهد و من ‏که از حرف دور از شان یک راننده با مسافر متعجب بودم نمی ‏دانستم چه جوابی بدهم  با ناراحتی  سر کوچه  9 بلوار 15 خرداد ‏پیاده شدم. اما مقصر اصلی  این بگو و مگوهای بین راننده و مسافر  ‏این مسیر در وهله اول سازمان تاکسی رانی است که نظارتی بر ‏اوضاع ندارد و اجازه می دهد اینگونه اتقاقات ناگوار رخ دهد. رفتار ‏تاکسی رانی با این مسیر مثل خارج از محدوده است تاکسی ویژه ‏ندارد برای آمدن از داخل شهر به 55متری عماریاسرهیچ خط تاکسی ‏تعریف نشده است ولی تاکسی های برگشتی از نوبهار به این مسیر ‏می آیند  در حالی که ایستگاه تاکسی ندارد. حتی ناوگان اتوبوس ‏رانی برای رفتن به این خط ناوگان اتوبوس رانی هم تعریف نشده ‏است اما در مسیر برگشت اتوبوس های جمکران به سمت میدان ‏مطهری  و فراشاهی  به سمت بازار از آنجا عبور می کنند. ظاهرا ‏در نزد مدیران شهری این منطقه خارج از محدوده است به همین ‏علت خدمات حمل و نقل عمومی نصفه نیمه و ناقص است.  ‏
در حالیکه این امکان وجود دارد که برای 55 متری عمار یاسر یک ‏خط گردشگری تعریف کنند و یا تمام تاکسی های نو بهار را اجباری ‏کنند که بجای زیر گذر از روی پل عبور کنند. در زمینه  ناوگان هم ‏اتوبوس های فراشاهی می توانند یک ایستگاه در زیر پل تعبیه کنند ‏تا مسافر مجبور نباشد مسیر طولانی را از ابتدای جهاد تا اواسط ‏عماریاسر را پیاده طی کند. این مشکل از آنجا نشات می گیرد که ‏سواره ها برای ما پیاده ها تصمیم می گیرند پیداست که آنها به ‏عنوان مسئول من شهروند را که رفت و آمدم در این شهر وابسته به ‏حمل و نقل عمومی است درک نکنند و دغدغه مرا نداشته باشند.‏

پاسخی بگذارید