گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1398/07/6 09:04
شناسه : 209430

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اعلام شفاف اموال مدیران اقدام با ارزشی است که می‌تواند بی‌اعتمادی بین مردم و مسئول را از بین ببرد.

حبیب‌اله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره راه‌اندازی سامانه شفافیت اموال مسئولان، اظهار داشت: شفافیت اموال مدیران و مسئولان مسئله‌ای است که مردم جلوی آن علامت سؤالی گذاشته‌اند‌ که قاعدتاً باید پاسخ آن را بگیرند؛ راه‌اندازی سامانه شفافیت اقدام بسیار ارزشمندی است به شرط آنکه مسئولان خودشان پیش‌قدم شوند و خود من هم برای اعلام دارایی‌ها و اموالم پیش‌قدم خواهم شد.

وی در پاسخ به این سؤال که سامانه شفافیت چه نقشی در ابهام‌زدایی نسبت به مسئولان خواهد داشت، گفت: موضوعی که الان به جامعه آسیب زده بی‌اعتمادی مردم و فاصله است. زیرا وقتی مردم احساس می‌کنند که بین آنها و مسئولان فاصله وجود دارد در برخی امور دیگر همراهی نمی‌کنند و این به ضرر کشور است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد:‌ وقتی مردم بدانند مسئولان هم مثل آنها زندگی می‌کنند و ابهامی نداشته باشند به مسئولان اعتماد کرده و فاصله‌‌ و بدبینی از بین می‌رود که بدون شک این اعتماد و همراهی مردم باعث خواهد شد تا مسئولان و مدیران کشور در وظایف و کارهای‌شان توفیق پیدا کنند.

دهمرده با بیان اینکه برخی ممکن است به بهانه‌ای بخواهند خدای ناخواسته به مسئولی اهانت کرده و القابی بچسبانند، اظهار داشت: معتقدم که هر کدام از افراد و مسئولان جامعه داوطلبانه دارایی‌ها و اموال‌شان را در سامانه ثبت‌ کنند تا شفافیت ایجاد شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید فاصله‌ بین مردم و مسئولان را برداشت، گفت:‌ من معتقدم که مسئولان باید به وظایف‌شان درست عمل کنند و از مردم هم توقع داریم که اجازه ندهند این اطلاعات دستاویزی باشد برای عده‌ای که بخواهند سواستفاده کند.

پاسخی بگذارید