قالیباف در نطق پیش از دستور:
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1403/01/26 12:10
شناسه : 407745

رییس مجلس گفت: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس‌آموز بود و اگر از رژیم صهیونیستی یا متحدان آنها غلط دیگری سر بزند، پاسخ طراحی‌شده ایران، شدیدتر خواهد بود.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۷ فروردین ماه) مجلس در نطق پیش از دستور، اظهار کرد: «إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ»؛ رحمت خدا به قهرمانان شهید تاریخ‌ساز ایران اسلامی و درود خدا بر ارواح طیبه سیدالشهدای انقلاب اسلامی شهید سلیمانی و چشم و چراغ ما شهید طهرانی مقدم و یاران شهید ایشان.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی که به کنسولگری ایران تعرض کرده بود و خاک کشورمان محسوب می‌شود، محکم و درس آموز بود. پاسخ بازدارنده و پشیمان کننده مدافعان حریم کشور عزیزمان ایران، دل هر ایرانی را که دل در گروی عزت و امنیت کشور پرافتخارمان دارد، شاد کرد. اقدام نظامی ایران در پاسخ به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان بر اساس منشور سازمان ملل متحد بود.

قالیباف تصریح کرد: در صورتی که از رژیم صهیونیستی یا متحدان آنها غلط دیگری سر بزند، پاسخ طراحی شده ایران شدیدتر خواهد بود. انتقام از این رژیم غاصب و کودک کش موجی از شادمانی و غرور در دل مسلمانان جهان ایجاد کرده است. دولت‌های مسلمان با پیروی از خواسته ملت‌های خود یعنی تنبیه متجاوزان صهیونیستی، در سمت درست تاریخ بایستند و خود را مقابل اراده ملت‌های خود قرار ندهند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر این اصل تاکید دارد که هرگونه تهدید از مبدا هر کشوری پاسخ مناسب و شدید به منشأ تهدیدات را در پی خواهد داشت. ایجاد امنیت پایدار منوط به پشیمان کردن هر متعرض به کشور است. لذا جمهوری اسلامی ایران که نشان داده غیرتمندانه نسبت به حفظ خاک و امنیت کشور برخورد می‌کند، با اقتدار به این موضوع عمل کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به نمایندگی از مردم، از حافظان امنیت و عزت ایران تشکر می‌کنم؛ خدا شما را عزیز کند که ایران ما را عزیز و سربلند کردید. سیلی انتقام ایران به پشتوانه اراده ملت سرافراز ایران اسلامی محکم و پشیمان‌کننده بود و بار دیگر ثابت کرد که ما ملت امام حسینیم. از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش قهرمان و همه عزیزانی که در بخش‌های مختلف پشتیبانی و صنایع این افتخار را آفریدند، تشکر می‌کنم و به مردم عزیزمان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

پاسخی بگذارید