تاریخ : 1398/07/8 11:36
شناسه : 209453

کاربران فضای مجازی با تمرکز بر روی «ممدوح بن مشعل» قاتل ادعایی محافظ شاه سعودی به جزئیات جالبی از وی اشاره کرده‌اند که نشان می‌دهد او شهروند عادی نیست.

یک روز پس از کشته شدن «عبدالعزیز الفغم» معروف‌ترین محافظ شاه سعودی که دولت این کشور مدعی است به دست فردی به نام «ممدوح بن مشعل» کشته شده است، کاربران فضای مجازی تلاش کردند تا جزئیات بیشتری از هویت قاتل وی بر ملا کنند.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، کاربران فضای مجازی نوشته‌اند که فرد ضارب فرزند «مشعل بن ممدوح» عضو سابق شورای مشورتی سعودی است و به قبیله معروف «شِمِّر» تعلق دارد. عمه او نیز همسر مطلقه «سلطان بن عبدالعزیز» برادر ملک سلمان است.

پدر قاتل نیز در صفحه توئیتر خود با طلب مغفرت برای «الفغم» پسرش را خائن دانسته و در ادامه بر وفاداری خود بر شاه سعودی تأکید کرده است.

خارج از مشخصات خانوادگی قاتل، برخی کاربران به زوایای دیگری از او نیز پرداختند.


تصویری از ممدوح در حال سوارکاری

 


«غانم الدوسری» معارض معروف سعودی ساکن در لندن درباره ممدوح نوشت: «ممدوح آل علی افسر اطلاعات است که به شخصه او را می‌شناسم. یک روز در لندن در همان باشگاه ورزشی که به آن رفت و آمد می‌کردم به دیدارم آمد و بعدها نیز به طور دائم با من ارتباط داشت و تلاش می‌کرد تا مرا برای بازگشت به عربستان قانع کند و پس از آنکه درخواستش را رد کردم، اصرار داشت که به مزرعه دوستش در خارج شهر لندن بروم که این درخواست را هم نپذیرفتم».

نکته دیگر اینکه با بررسی روزنامه‌ها و وبگاه‌های خبری سعودی، تصاویر مختلفی از خانواده ممدوح که در جشن‌ها و عروسی‌ها انداخته‌اند به دست آمده است. مراسم‌هایی که شاهزادگان و مسئولان سعودی نیز در آن شرکت می‌کردند؛ اما تصاویری که از ممدوح در دسترس است، کمتر از انگشتان یک دست است.

العربی ۲۱ می‌نویسد که نبود تصاویر از ممدوح نشان دهنده حساسیت سازمانی است که او در آنجا کار می‌کرد. بنا بر این گزارش، ممدوح دربخش ویژه‌ای از گارد پادشاهی مشغول به کار بوده است.

تصویری نیز در فضای مجازی منتشر شده که ادعا شده «ممدوح بن مشعل» پشت سر شاه و در کنار الفغم ایستاده است.

 

با تمامی این روایات، کشته شدن محافظ شخصی شاه سعودی به دست دوستش ممدوح، مورد تشکیک بسیاری از کاربران فضای مجازی و معارضان عربستانی قرار گرفته است؛ به خصوص اینکه نیروهای امنیتی قاتل را در محل ارتکاب جرم به ضرب گلوله کشته‌اند. سخنگوی پلیس سعودی گفته است که مأموران ناچار شدند ممدوح را به قتل برسانند تا از تلفات بیشتر جلوگیری کرده‌ باشند اما برخی کاربران نوشته‌اند که شاید کشته شدن سریع قاتل برای سر پوش گذاشتن بر روی برخی حقایق صورت گرفته است.

«مجتهد» افشاگر معروف عربستانی نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است که «عبدالعزیز الفغم» به هنگام کشته شدن در کاخ بود نه در منزل دوستش. به خصوص اینکه خبرهایی نیز از اختلاف بن سلمان با او به بیرون درز پیدا کرده است. (جزئیات بیشتر).

پاسخی بگذارید