تاریخ : 1398/07/14 12:54
شناسه : 209501

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: در پی دستور ریاست قوه قضاییه در سفر به هرمزگان، مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در بندرعباس راه اندازی شد.

علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: در پی دستور ریاست قوه قضاییه در سفر به هرمزگان، مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در بندرعباس راه اندازی شد.

وی یادآور شد: آیت‌الله رئیسی در جریان سفر به استان هرمزگان با تأکید بر استفاده از نظر متخصصان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستور تشکیل مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در بندرعباس را صادر نمود.

صالحی تصریح کرد: با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست قوه قضائیه به منظور مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق، کمک به چرخه اقتصاد کشور و رونق تولید، بلافاصله تشکیل و راه اندازی مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در دستور کار قرار گرفت و این مجتمع در بندرعباس راه اندازی شد.


رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز، شامل شعبه دادگاه انقلاب و یک شعبه بازپرسی می‌باشد.

صالحی در ادامه افزود: قضات این مجتمع با صدور ابلاغ ویژه از این پس در چارچوب قوانین و مقررات، با سرعت و دقت و با جدیت به پرونده‌های قاچاق رسیدگی می‌کنند.

این مقام قضایی یادآور شد: این مجتمع تحت نظارت مستقیم رییس کل دادگستری استان و دادستان بندرعباس، فعالیت می‌کند.

وی در ادامه افزود: تمامی پرونده‌های قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای و همچنین پرونده‌های مهم فساد مالی به صورت تخصصی و ویژه توسط قضات مجرب در این مجتمع ویژه و تخصصی، رسیدگی و تا اجرای کامل احکام تحت مدیریت خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

  • گزارش سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اجرای کلیه اوامر ریاست قوه قضاییه از همان لحظات اولیه پایان سفر، در دستور کار قرار گرفته و باتشکیل جلسه کمیته‌های پیگیری ایجاد شده است و به لطف خداوند متعال همه دستورات به نحو احسن و در کمترین زمان ممکن، اجرائی خواهد شد.

پاسخی بگذارید