تاریخ : 1398/07/14 13:36
شناسه : 209505

وزیر نفت از کنار گذاشته شدن چینی‌ها از فاز 11 خبر داد و گفت: این فاز به طور 100 درصد به پتروپارس رسید.

بیژن زنگنه وزیر نفت صبح امروز که به منظور بازدید از مجتمع گروه صنعتی مپنا به منطقه فردیس استان البرز سفر کرده بود در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شدو به سوالات انها پاسخ داد.

وی با اشاره به علت بازدیدش از این گروه صنعتی گفت: این شرکت و کارخانه های صنعتی متعلق به ان یکی از شاخص های فناوری ملی ایران است و همانطور که ما انتظار داشتیم تمامی ظرفیت‌های مپنا در مدار تولید و بهره برداری است.

به گفته وزیر نفت مپنا شرکتی موفق در عرصه نیروگاهی بوده و پس از انکه وارد صنعت نفت ایران شد  توانمندیهای خوبی کسب کرد وما از حضور مپنا در این بخش استقبال می‌کنیم.

زنگنه با اشاره به برگزاری دیداری با مجموعه مدیران مپنا تصریح کرد: در نشست امروز که در حاشیه بازدید کارخانه مپنا صورت گفت تصریح کرد: مدیران این شرکت انتظارات خود را اعلام کردم و صحبت های آنها را نیز شنیدم به آنها گفتم انتظار ما این است که مپنا در بخش های هایتک و خدمات فنی و مهندسی نفت که امروزه صنعت نفت در آن ضعف دارد ورود پیدا کند.

زنگنه با بیان اینکه وزارت نفت یک سازمان برونگرا است اما باید درونزا هم باشیم، گفت: از فرصت تحریم‌ها برای توسعه صنایع داخلی باید استفاده کنیم و این را نیز می گویم  که حداقل دو سوم کارهایی که هم اکنون در نفت انجام می‌شود توسط داخلی‌ها صورت می گیرد.

وزیر نفت در خصوص مذاکره با وزیر نفت عربستان گفت: هیچ مشکلی با ایشان ندارم و بیش از 22 سال است که با هم دوست هستیم و علی رغم تمامی تنش‌های منطقه‌ای دوستی ما همچنان حفظ شده است.

وی ادامه داد: در واقع ما با همه دوست هستیم و در منطقه با هیچ کشوری یا شخصی دشمنی نداریم و اگر هر کدام تقاضای مذاکره داشته باشند آماده‌ایم.

وزیر نفت با بیان اینکه من به توان داخلی برای توسعه صنعت نفت بسیار خوش بین هستم، گفت: بازار اتهام‌زنی همواره بازار پررونقی است و اگر اتهام زدن مالیات داشت مطمئنا درآمدش از سایر بخش‌ها بیشتر بود.

زنگنه با اشاره به اجلاس روسیه گفت: در حاشیه اجلاس روسیه با وزرای حاضر دیدار و مذاکرات خوبی داشتیم که اغلب در خصوص بازار نفت و گاز و شرایط جهانی بود.

وی با بیان اینکه با شرکت‌های روسی نیز در سفر اخیر روسیه نشست‌ها و مذاکراتی داشتم، گفت: در مجموعه مذاکرات با روس‌ها و شرکت‌های روسی مذاکرات خوب و مثبتی بود.

وزیر نفت با بیان اینکه 27 فاز پارس جنوبی نیازمند تکنولوژی فشارافزایی هستند، اذعان داشت: حتی اگر توتال می‌ماند و برای فاز 11 پارس جنوبی سکوهای فشارافزایی را نصب و عملیاتی می‌کرد باز هم ما به دنبال این بودیم که برای بقیه فازها این تکنولوژی را با استفاده از توان داخل عملیاتی کنیم.

زنگنه از تعیین و تکلیف توسعه فاز 11 خبر داد و گفت: شرکت پتروپارس 100 درصد قرارداد را در مرحله نخست اجرایی خواهد کرد و شرکت چینی از این قرارداد کنار گذاشته شده به طوری که تا پایان سال اولین جکت فاز 11 در این پروژه به منظور تولید 500 میلیون فوت مکعب گاز نصب می‌شود.

وی افزود: برای بخش دوم این قرارداد که فشارافزایی این پروژه است مذاکراتی با شرکت‌های داخلی از جمله شرکت مپنا آغاز کرده‌ایم.

زنگنه در پاسخ به اینکه آیا در قیمت بنزین تغییری ایجاد می شود اظهار داشت: هنوز تصمیم نهایی برای افزایش قیمت بنزین ابلاغ نشده است.

وی در خصوص وضعیت  توسعه میدان فرزاد B گفت: به هندی‌ها اعلام کرده‌ایم که شرایط خود را اعلام کند و اگر ورود نکردند بعداً گله‌ای نداشته باشند.

وزیر نفت با بیان اینکه هر از چندگاهی ادعاهایی نسبت به کیفیت بنزین مطرح می‌شود، گفت: کیفیت بنزین تولید داخل کیفیت بالایی است و هم اکنون در 9 کلان شهر بنزین با استاندارد یورو4 عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس صبح امروز  وزیر نفت  از  شرکت‌های مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، پره توربین مپنا (پرتو)، برق و کنترل مپنا (مکو ) و شرکت مهندسی و ساخت ژنراتور ( پارس) واقع در فردیس استان البرزبازدید  و از نزدیک با فناوری‌های پیشرفته و تولید محصولات متنوع  به ‌کارگرفته ‌شده در تجهیزات نیروگاهی ساخت این گروه آشنا شد.

پاسخی بگذارید