تاریخ : 1398/07/28 11:36
شناسه : 209593
ترکیب مجلس یازدهم شبیه مجلس هفتم خواهد بود
یک نماینده مجلس تأکید کرد: اگر در حال حاضر انتخاباتی برگزار شود، ترکیب مجلس یازدهم شبیه مجلس هفتم خواهد بود،، چون در آن زمان هم مردم ناراضی بودند، رغبتی به مجلس نبود و مجلس را از رأس امور بودن انداخته بودند. همچنین اتفاقات مختلفی در مجلس ششم افتاده بود. در نهایت عکس‌العمل مردم به شکلی بود که آقای حداد عادل با ۱۷۰ هزار رأی، بیشترین رأی را در تهران آورد. قاسم میرزایی‌نیکو نماینده دماوند و فیروزکوه و عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور به‌ پیش بینی ترکیب مجلس یازدهم پرداخت و گفت: اگر شرایط کنونی تداوم داشته باشد، مجلس آینده شبیه مجلس هفتم خواهد بود. البته این موضوع منوط بر این است که اتفاقی نیفتد. او ادامه داد: اگر در حال حاضر انتخاباتی برگزار شود، ترکیب مجلس یازدهم شبیه مجلس هفتم خواهد بود. چون در آن زمان هم مردم ناراضی بودند، رغبتی به مجلس نبود و مجلس را از رأس امور بودن انداخته بودند. همچنین اتفاقات مختلفی در مجلس ششم افتاده بود. درنهایت عکس‌العمل مردم به شکلی بود که آقای حداد عادل با ۱۷۰ هزار رأی بیشترین رأی را در تهران آورد.
این نماینده مجلس تأکید کرد: بنابراین اگر شرایط کنونی تداوم پیدا کند، مشارکت مردم در انتخابات در شهر‌های بزرگ کاهش خواهد داشت. اما در شهر‌های کوچک در ده دوره مجلس، مردم بیش از ۵۰ درصد در انتخابات شرکت کرده‌اند.

شرط پیروزی در انتخابات همگرایی است
عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: شرط پیروزی در انتخابات همگرایی است نه آنکه هر گروهی راه خود را برود. چندی پیش هم سخنگوی جامعه روحانیت گلایه کرد که چنین هماهنگی وجود ندارد. معتقدم اگر بین اصولگرایان هماهنگی باشد، در اتاق فکر مشترک با هم کار کنند، با هم تصمیم بگیرند و وحدت و انسجام لازم را به وجود بیاورند در کلیت جامعه هواداران بیشتری نسبت به جناح رقیب دارند. وی با بیان اینکه هنوز همدلی عمومی در اردوگاه اصولگرایان تثبیت نشده است، ادامه داد: تا این لحظه که خبر دارم، هنوز همگرایی و هماهنگی لازم آن طور که انتظار می‌رفت در جریان اصولگرا به وجود نیامده و با وجود همه پیگیری‌ها، تاکنون پیمان‌نامه یا تفاهم‌نامه‌ای امضا نشده است. ما باید به کار جمعی عنایت داشته باشیم؛ شاید در ادامه گفتگو‌ها و جلسات بتوانند به هماهنگی دست پیدا کنند. تجربه نشان می‌دهد عدم همگرایی به ضرر است بنابراین باید از تجارب گذشته درس گرفت.


اولین همکار داخلی آمدنیوز لو رفت
محمد حسین رستمی فردی است که در اولین اعترافات روح الله زم، مکالماتش با مدیر آمدنیوز پخش شد که به شکل مشمئز کننده‌ای در حال طلب کردن پول برای اخباری است که برای زم ارسال کرده است. رستمی بزرگ‌شده شهر ری است و با تاسیس وب‌سایت «عماریون» در فضای رسانه‌ای شناخته شد. وی که در سال ۹۶ چند مدتی به جبهه‌های سوریه رفته بود، ناگهان به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بازداشت شد. در آن زمان آمد نیوز درباره رستمی نوشت: «او با اتهامات واهی به هشت سال زندان محکوم شده است و به خاطر پیگیری یکی از سرداران ارشد سپاه پاسداران به زندان افتاده است. رستمی در پی نزاع‌های متعدد درون قدرت در جمهوری اسلامی و قربانی کردن نیرو‌های بی‌حاشیه و خدوم در ساختار حاکمیت توسط سرداران و نیرو‌های ارشد امنیتی ایران بازداشت شده است». حالا مشخص شده است که وی از همدستان روح الله زم بوده است؛ ارتباطی که مانند جاسوسی برای موساد هیچ سنخیتی با ظاهر سازی‌های محمدحسین رستمی ندارد! /فارس


ده‌ها نماینده مجلس منتظرند دوره نمایندگی‌شان تمام شود و به زندان بروند
علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری گفت: الان که سازمان زندان‌ها زیر نظر قوه قضائیه است، ما مواجه بودیم که دادگاه نامه نوشته و زندانی را خواسته، سازمان زندان‌ها نفرستاده است، بند ۲۰۹ یا بند ۲الف با اینکه زیر نظر خود قوه قضائیه است زندانی را نفرستاده‌اند، یا عمدی یا به دلیل مشکلات و بهانه‌هایی که دارند. حال اگر سازمان زندان‌ها از زیر نظر قوه قضائیه بیرون بیاید اصلا دیگر فاجعه می‌شود، یک درگیری بین قوه قضائیه و قوه مجریه در اعزام زندانی به دادگاه، در نگهداری زندانی، در آزادی زندانی و در نظارت بر زندانی ایجاد می‌شود. الان که در دست قوه قضائیه است، قوه قضائیه خیلی جا‌ها آن نظارتی که باید روی زندان‌ها ندارد، اگر به دست قوه مجریه بدند که دیگر اصلا نظارتی نخواهند داشت.
 
علیزاده طباطبایی گفت: خیلی از نمایندگان مجلس که در حال گرفتن چنین تصمیمی هستند به فکر آینده خودشان هستند، می‌دانند پرونده‌هایی دارند که دو روز دیگر قرار است به زندان برود، می‌گویند سازمان زندان‌ها در دست دولت باشد بهتر از این است که در دست قوه قضائیه باشد. مدیران دولتی نگران آینده خودشان هستند که به زندان بروند. الان به دادسرای کارکنان دولت بروید، می‌بینید که ده‌ها نماینده مجلس پرونده مفتوح دارند. منتظرند دوره نمایندگی‌شان تمام شود، باید به زندان تشریف ببرند. نگران این قضایا هستند و می‌خواهند زندان را از زیر نظر قوه قضائیه بیرون بیاورند. مدیران دولتی نگران آینده خودشان هستند که به زندان بروند.


واکنش متفاوت محمود صادقی به دستگیری روح الله زم
محمود صادقی نماینده عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در واکنشی متفاوت به دستگیری روح‌الله زم در توییتر خود نوشت: ‏توانمندی نهاد‌های اطلاعاتی کشور بسیار فراتر از بازداشت مدیر یک کانال تلگرامی است؛ مسئولان ذی‌ربط به جای این همه ذوق زدگی چاره‌اندیشی کنند که چرا مردم اینقدر برای اطلاع از محرمانه‌ها کنجکاوند؟ آیا اگر شفافیت آنگونه که مورد تأکید رهبری است، وجود داشت فیک‌نیوز‌ها اینقدر رشد می‌کردند؟

ترور مجازی سیاسیون در سال انتخابات

فضای مجازی و ترور مجازی سیاسیون موضوعی بود که محمدعلی پورمختار و محمود صادقی درباره آن در کافه‌خبر خبرآنلاین به مناظره نشستند. محمود صادقی: مردم بیشتر به دنبال رسانه‌هایی می‌روند که از نظر آن‌ها واقعیت‌ها را بیان می‌کند. یعنی وقتی پیچ تلویزیون یا رادیو را باز می‌کنند انتظار ندارند که واقعیت یا حداقل همه واقعیت را بگوید. زمانی که من توئیتی می‌نویسم در عرض چند ثانیه دو لشکر فعال می‌شوند، هم براندازان هم اصولگرایان و فحاشی‌های خودشان را می‌کنند. پورمختار: ما چرا توقع داریم که صدا و سیما همه واقعیت‌ها را بگوید این چه چیزی را حل خواهد کرد؟ مگر CNN یا FOX NEWS به این جریان آزاد اطلاعات مقید هستند؟ الان که نزدیک به انتخابات هستیم واقعا به طور چشمگیری، فضای مجازی هم سمت و سویش را به سمت تخریب‌ها برده است. در شهرستان‌ها با شدت و حدت زیاد، هم شایعات و هم بخشی از اتفاقات خیلی ریز و کوچک که به اصطلاح برجسته می‌کنند.


توییت فرید مدرسی درباره دو آیت الله با درایت و قدرتمند در جهان تشیع

فرید مدرسی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: جهان تشیع با دوبال بادرایت و قدرتمند دو آیت‌الله می‌درخشد؛ آیات ⁧خامنه‌ای⁩ و ⁧سیستانی⁩. این دو آنچنان روابط کلان‌نگرانه‌ای دارندکه هیچگاه تلاطم‌ها آسیبی به آن نزد. ما باید مراقب باشیم، در ⁧#مارپیچ_فریب‌⁩ نیفتیم واین روابط را در برنامه‌ریزی و حتی خبرنویسی لحاظ کنیم. عمرشان دراز باد...


واکنش جالب مهاجرانی به دستگیری روح الله زم
سید عطاءالله مهاجرانی واکنش جالبی به دستگیری روح‌الله زم سرشبکه آمدنیوز داشت. سید عطاءالله مهاجرانی در توییتر خود درباره دستگیری روح‌الله زم سرشبکه آمدنیوز نوشت: ‏از عوارض نیکوی بازداشت زم که نه تنها لایک بلکه دست مریزاد دارد، پریشانی مفسران و مجریان شبکه‌های فارسی اپوزیسیون است. نمونه:
‏مفسر: ‏نباید بگم که، اما حالا میگم!
‏مجری: ‏بگو دیکه، همشو بگو!
‏مفسر: ‏ایران ٥ تا کلاهک اتمی داره، یکیش رو دریاست میخواد باهاش واشنگتنو بزنه! ‏دی ماه شلوغ میشه!


واعظی: امارات برای حل مباحث سیاسی با ایران پیش قدم شده
رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری از تغییر در رویکرد تقابلی عربستان و امارات با جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: اماراتی‌ها برای ارتباط با جمهوری اسلامی پیشقدم شدند. وی با بیان اینکه ما باید با همسایگان خود زندگی کنیم ادامه داد: جمهوری اسلامی علی‌رغم برخی دشمنی‌ها و بی‌مهری‌ها از سوی برخی همسایگان اساس خود را بر همکاری با همسایگان گذاشته، چون ما باید برای همیشه با هم زندگی کنیم و از همین روی از ابتدا اعلام کرده بودیم که آماده برقراری روابط خوب با همسایگان خود هستیم.



پاسخی بگذارید