استاد حوزه و دانشگاه:
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1398/07/28 11:15
شناسه : 209594

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: راهپیمایی اربعین حسینی کمر وهابیت را شکسته است.


حجت‌الاسلام‌ جعفر انواری بعدازظهر شنبه در جمع عزاداران حسینی نهاوند گفت: پیاده‌روی میلیونی دوستداران و محبان امام حسین (ع) در اربعین حسینی چشم جهانیان را خیره کرده است.
وی اظهار کرد: اربعین به‌عنوان نمادی از بیعت مجدد با امام حسین (ع) شناخته می‌شود و نشان می‌دهد که راه و روش زندگی ایشان در بین مسلمانان ترویج یافته است.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: دشمنان برای کم‌رنگ کردن مراسم اربعین امسال نقشه‌های زیادی کشیدند ولی به یاری خدا مراسم امسال باشکوه‌تر و باعظمت‌تر برگزار شد و حضور میلیونی عزاداران نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.
وی گفت: اربعین به‌عنوان بزرگ‌ترین اجتماع بشری نشان‌دهنده وحدت مسلمانان و حب ائمه اطهار (ع) در دل مؤمنان و آزادی خواهان است.
حجت‌الاسلام انواری بابیان اینکه عزاداری اظهار علاقه و وفاداری از طرف مردم به ائمه یکی از ویژگی‌های شیعیان است، گفت: مهم‌ترین خاصیت حرکت اربعین که امروز به اوج خود رسیده علاقه شیعه و نماد وفاداری شیعیان به امام حسین(ع) و مکتب امام حسین و توجه میان مردم است.
وی افزود: هرچه به ایام اربعین نزدیک شدیم یک غلغله در کشور به وجود آمد و همه از هر قشری به‌صورت خودجوش به فکر حضور در این حماسه بزرگ بودند.
حجت‌الاسلام انواری خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین اثر اربعین بیداری مردم و بی‌تأثیر شدن تبلیغات سوء وهابیت علیه زیارت، عزاداری و توسل است.
وی افزود: راهپیمایی اربعین کمر وهابیت را شکسته و امروز مستأصل از پیش در برابر شیعیان هستند.

پاسخی بگذارید