تاریخ : 1396/02/16 14:08
شناسه : 39121
مصطفی هاشمی درباره شکست شیمیدر در دیدار پنجم پلی‌آف برابر شهرداری اراک اظهار کرد: من موظف هستم به عنوان مربی انگیزه،‌شجاعت و خودباوری را به بازیکنانم انتقال بدهم تا در مسیر درست برای پیروزی تلاش کنند اما متاسفانه در این روزها چیزهایی می شنویم که این شائبه ایجاد می‌شود برخی با استفاده از ادبیات خاص به دنبال بزرگنمایی کارشان و البته درست کردن راه فرار هستند.

او ادامه داد: من هفته دوم به تیم اضافه شدم و برای شیمیدر یارگیری نکردم. توجیه نمی‌کنم چرا که وقتی آمدم همه چیز را پذیرفته‌ام. پیش خودم و خدای خودم هم رو سفید هستم چون تمام تلاشم را برای تیم انجام دادم. تمام آنچه لازم بود را به تیمم انتقال دادم اما در طول فصل چند بازی را که باید می‌بردیم براساس علاقه‌ای که برخی در سال‌های گذشته و امسال به من داشته‌اند این اتفاق نیفتاد! ما می‌توانستیم رتبه بهتری بگیریم اما نشد. حتی پیشنهاد دادیم که مرحله گروهی جمع شود چون ما در کل بالاتر از اراک بودیم اما این اتفاق نیفتاد. به هر حال شرایط همینطور بود.

سرمربی شیمیدر گفت: ما تلاشمان را کردیم اما در بازی پنجم من نتوانستم تیمم را آنطور که برای برد لازم بود آماده کنم. خسته شده‌ام که بگویم باید شرایط عادلانه در بازی حاکم باشد. در این مسابقه مثل بازی سوم و چهارم همه چیز عادلانه نبود.

هاشمی افزود: متاسفانه برخی دوستان و همکاران من فراموش کرده اند که در تهران وارد سالن امن آزادی می‌شوند و مسابقه می‌دهند اما ما باید برابر 4 هزار نفر تماشاگری که روی هرچیزی تاثیر می‌گذارند بازی کنیم که خودش 15 یا 20 امتیاز برای میزبان به حساب می‌آید و تاثیر زیادی در مسابقه دارد. از طرف دیگر پتروشیمی با اختلاف، تیم اول لیگ است اما شهرداری اراک اگر از نفت آبادان قوی‌تر نباشد ضعیف‌تر نیست. پس طبیعی بود که این تیم برابر تیم ما که ترکیبی از بازیکنان جوان دارد به برتری برسد و وارد مرحله نیمه‌نهایی شود.

سرمربی شیمیدر تهران با اشاره به صحبت‌های محمد کسایی‌پور درباره تغییر بازیکن خارجی تیم تهرانی گفت: شهرداری اراک دو بازیکن خارجی دارد که خیلی بهتر از بازیکنان من بود. اما اینکه آقای کسایی‌پور درباره خارجی‌های تیم ما نظر بدهد به نظرم کار درستی نیست و بهتر است دوستان تمرکزشان را برای مرحله نیمه‌نهایی بگذارند تا اتفاق‌های پارسال تکرار نشود. شهرداری اراک این فصل توانایی صعود به فینال لیگ را دارد. بازیکنان خوب،‌ ملی‌پوشان با تجربه و خارجی‌های توانمند جنس اراک را جور کرده و این تیم می‌تواند به فینال برسد.

او ادامه داد: ما با ترکیبی از بازیکنان جوان و چند بازیکن با تجربه برابر این تیم قدرتمند رقابت کردیم و جنگیدیم. حتی در بازی اول اگر آن اتفاق انتهای مسابقه نمی‌افتاد اراکی‌ها سه بر یک می‌باختند و فاجعه برایشان رخ می‌داد و ما به نیمه‌نهایی صعود می‌کردیم. با این حال دوستان از قضاوت‌های بو دار حرف می‌زنند. اگر قرار است از داوری صحبت شود بهتر است دوستان از سال قبل شروع کنند و از فصل گذشته هم بگویند. متاسفانه وقتی چنین شرایطی برای برخی تیم‌ها ایجاد می‌شود دوستان برای خود حق متصور می‌شوند و فضای عادلانه را قبول نمی‌کنند.

هاشمی تاکید کرد: شهرداری اراک آنقدر قدرتمند هست که دیگر نیازی به حمایت نداشت. متاسفانه در بازی پنجم فضای اعتدال مثل بازی سوم و چهارم رعایت نشد. ای کاش می‌گذاشتند بازی کاملا فنی پیش برود و بهانه‌ای در اختیار کسی قرار نمی‌گرفت. اراکی‌ها هواداران خیلی خوبی هم دارند. با اینکه اهانت می‌کنند اما همین که از بسکتبال حمایت می‌کنند خوب است. با این حال معتقدم باید پیش‌بینی بهتری برای کنترل سالن‌ها انجام بگیرد تا اتفاق‌های غیر شایسته‌ای در جریان مسابقه نیفتد.

سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر تهران با بیان این موضوع که به سه نکته در این فصل افتخار می‌کند،‌گفت: چیزی که در این فصل برای من مهم بود این است که به سه نکته افتخار می‌کنم. اول اینکه همه بسکتبال ایران به تیم شیمیدر احترام می‌گذارند،‌ دوم اینکه یکسری بازیکن به بسکتبال شناسانده شدند و بسکتبال ملی ما در آینده از آنها سود خواهد برد و سوم اینکه هر تیمی برابر ما به میدان می‌آمد فکر می‌کرد با قهرمان بلامنازع ایران پیکار می‌کند و با تمام توان و با قدرت کامل وارد میدان می‌شد. من این موضوع را در حریفان می‌دیدم و از حس آن افتخار می‌کردم.

او افزود: ما بازیکنانی مثل کیوان ریاعی، پیام کیانی، درو درغوکاسیان و امیرحسین آذری را در این فصل داشتیم که وارد چرخه لیگ برتر شدند و توانایی‌هایشان را نشان دادند. حالا انصاف بود که با داشتن آرن داوودی، اصغر کاردوست، حامد سهراب‌نژاد و حامد آفاق انقدر از شکست دادن این جوان‌ها خوشحال باشند. خسته شده ام اما امیدوارم بالاخره یک نفر حرف من را بشنود و برای یک بار هم که شده همه ما به یک چشم دیده شویم و فضای عادلانه برای همه به وجود بیاید.

هاشمی درباره حاشیه‌های قبل بازی پنجم با شیمیدر نیز گفت: متاسفانه فضایی قبل مسابقه ایجاد شد که باید ببینیم شروعش از کجا بود. حامد آفاق بازیکن بسیار خوبی است و تاکید می‌کند که هیچ وقت وارد حاشیه نمی‌شود اما قبل مسابقه مصاحبه‌ای با روزنامه‌ای می‌کند که شروع کننده همین فضا می‌شود. یا بعد از مسابقه دوباره صحبت‌هایی کرده که فضا را ملتهب کند. او گفته بازیکنان شیمیدر بعد از برد در تهران از باشگاه پول گرفته‌اند. او از کجا می‌داند؟ من آفاق را می‌شناسم. او بازیکن خوب و عاقلی است و مطمئنا دستمزدش را کامل می‌گیرد اما اینکه بعد از مسابقه از پول بازیکنان حرف بزند حرفه‌ای نیست.

سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر درباره گفت و گوی اخیر باوئرمن که در آن گفته تیم ملی ایران برای کسب مدال در آسیا کار سختی دارد و شاید دیگر به سکوی آسیایی نرسد،  تصریح کرد: آقای باوئرمن گفته دوباره حاضر است به بسکتبال ایران خدمت کند اما ما به اندازه کافی از خدمات او استفاده کرده‌ایم و به نظرم کافی است. اگر کسی بگوید حتی با وجود استرالیا و نیوزلند ایران به مدال آسیایی نمی‌رسد به شهامت و جاه طلبی خودش شک کند. ایران با وجود همین دو کشور،‌ همان چینی که به گفته همین آقا اژدها و دایناسور شده، لبنان که ما را شکست داده، و با وجود فیلیپین و کره جنوبی بازهم می‌تواند به مدال برسد و شکی در آن نیست.

او در پایان به خداحافظی جواد داوری از بسکتبال اشاره کرد و گفت: بدترین نکته بازی با شیمیدر خداحافظی جواد داوری بود. او غریبانه بسکتبالش را تمام کرد. تیم حریف 20 امتیاز بالا بود و به او خطای فنی دادند. ای کاش یک حرمتی برای او نگه داشته می‌شد و نمی‌گذاشتند جواد با چشم گریان برود. او با گریه سالن را ترک کرد و آه کشید که آهش دامن خیلی‌ها را خواهد گرفت. جواد داوری برای بسکتبال ایران خیلی زحمت کشیده و من از او برای تمام روزهایی که برای بسکتبالمان تلاش کرده تشکر می‌کنم. امیدوارم در عرصه مدیریت هم مثل دوران ورزشی‌اش موفق باشد.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید