تاریخ : 1402/03/20 12:35
شناسه : 403091

شاخه سبز- نشریه نشنال اینترست، پایگاه صنعت دفاعی آمریکا را به رغم برتری فناوری نظامی این کشور ضعیف خواند و آن را هشداری برای ناتوانی واشنگتن در حمایت از درگیری‌های طولانی ارزیابی کرد. 

نشنال اینترست افزود: به تازگی در یک عملیات جنگی آموزشی که توسط مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی اجرا شد، ذخایر موشکی آمریکا تنها ظرف چند روز پس از آغاز درگیری، تهی شد.

 

این موضوع در جنگ اوکراین و روسیه تکرار شده است، زیرا تولیدکنندگان تسلیحات برای تامین تقاضاهای بزرگ تقلا می کنند.

علاوه بر این، شرکت های دفاعی اغلب به طور شکننده ای به کارخانه های تولدید کننده صنایع دفاعی متکی هستند. تلاش ها برای از سرگیری عرضه تسلیحات کُند بوده است. این در حالیست که کارخانه‌های کشتی‌سازی نمی‌توانند حتی دو ناوشکن در سال بسازند و دلیل آن مشکلات زنجیره تامین و کمبود نیروی کار است.

این رسانه آمریکایی همه این موارد را به عنوان هشداری قلمداد کرده که نشان می دهد آمریکا ممکن است نتواند به سادگی پایگاه صنعتی لازم را برای حمایت از یک درگیری طولانی در اختیار داشته باشد.

 

نشنال اینترست در بخشی از گزارش خود مدعی شد که وسواس فکری یکجانبه چین برای سلطه بر تایوان، تهدیدی برای ایجاد اختلافات گسترده در جهان است.

به نوشته این نشریه، تایوان دروازه ای به مسیرهای حمل و نقل دریایی بسیار مهم و تولید کننده اصلی نیمه هادی ها است که هر صنعتی به آن اتکا دارد. اگر چین تصمیم بگیرد به این کشور حمله کند واشنگتن برای ورود به جنگ تحت فشار زیادی قرار خواهد گرفت.

این گزارش یادآور شد وجود یک پایگاه صنعت نظامی قوی تنها یک مساله شغلی نیست بلکه به حوزه دفاع ملی مربوط می شود و تعرفه هایی که دولت بایدن برای محافظت از صنعت دفاعی طراحی کرده، آسیب رسان بوده است. قانون موسوم به جونز (The Jones Act) که برای محافظت از کشتیرانی آمریکایی طراحی شده است، نتوانسته نیازهای دفاع ملی کشور را تامین کند.

نشنال اینترست، وجود مقررات افراطی در آمریکا را دارای تبعاتی جدی به لحاظ زمانی و صرف هزینه ها دانست و برای مثال اشاره کرد که تولید نیمه رسانه ها در این کشور ۲۵ درصد زمانبر تر و ۵۰ درصد هزینه برتر از آسیا است.

این رسانه، ضعف دیگر صنعت دفاعی آمریکا را کمبود نیروی کار عنوان کرد و نوشت: بر اساس تحقیق انجام شده ۳۰۰ هزار نیروی کار ماهر فقط برای پر کردن ظرفیت کارخانه های کنونی تولید تراشه نیاز هست.

به نوشته نشنال اینترست، رسیدگی به کمبودهای موجود در نیروی کار، مستلزم رسیدگی و اصلاحات در بخش مهاجرت و موضوعی اختلاف برانگیز است اما واقعیت این است که نیروی کار کافی، تولید را بالا برده و هزینه ها را پایین نگه می دارد.

این نشریه در پایان آورده است: چالش کنگره آمریکا و رئیس جمهور بعدی این خواهد بود که اصلاحاتی ایجاد کندکه بتواند صنعت دفاعی این کشور را از زیر بار مقررات طاقت فرسا رها کند.

پاسخی بگذارید