هفته نخست لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳؛
تاریخ : 1402/03/22 12:12
شناسه : 403130

شاخه سبز- ملی‌پوشان والیبال ایران در رده‌بندی برترین‌ بازیکنان هفته نخست لیگ ملت‌ها جایگاه قابل توجهی به دست نیاوردند.

تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ مقابل چین به پیروزی رسید و از ژاپن، لهستان و اسلوونی شکست خورد. عملکرد شاگردان عطایی در این دوره از رقابت‌ها با فراز و نشیب زیادی همراه بود و همین مسئله باعث شد تیم ملی نتواند در نتیجه‌گیری آنچنان که باید موفق باشد.

آمار بازیکنان در هفته نخست لیگ ملت‌ها که توسط فدراسیون جهانی منتشر شده نشان می‌دهد تنها بازیکنی که توانست کارنامه قابل قبولی بگیرد امین اسماعیل‌نژاد است.

در ادامه این آمار مورد بررسی قرار گرفته است.

 

امتیازآورترین بازیکنان

در بین ۱۰ بازیکن که در هفته نخست لیگ ملت‌ها بیشترین امتیاز را کسب کردند، خبری از بازیکنان ایران نیست. امتیازآورترین بازیکن ایران امین اسماعیل‌نژاد است که در رده یازدهم این رده‌بندی قرار دارد. او در ۴ بازی تیم ملی، ۵۹ امتیاز کسب کرد که ۲۸ امتیاز آن از حمله، ۳ امتیاز از دفاع و ۸ امتیاز از سرویس بوده است.

پوریا خانزاده هم در رده‌بندی کلی امتیازآورترین بازیکنان، رده چهل و دوم را به خود اختصاص داد.

 

بهترین مهاجمان

در بین برترین بازیکنان مهاجم هم هیچ کدام از بازیکنان ایران حضور ندارند و امین اسماعیل‌نژاد بهترین بازیکن ایران است که شانزدهمین مهاجم برتر هفته نخست لیگ ملت‌ها شد. خانزاده هم در رده چهل و دوم قرار دارد.

 

بهترین مدافعان

بهترین مدافع ایران در این رقابت‌ها محمد موسوی بود. او در رده‌بندی برترین مدافعان هفته نخست در رده هفتم قرار گرفت. موسوی ۹ امتیاز از دفاع کسب کرد. ۱۵ خطا داشت و ۱۰ ریباند هم انجام داد. محمد ولی‌زاده هم در این‌ رده‌بندی شانزدهم شد.

 

بهترین بازیکنان زننده سرویس

بهترین جایگاهی که بازیکنان ایران توانستند در هفته نخست به دست بیاورند در رده‌بندی بهترین بازیکنان زننده سرویس بود. امین اسماعیل‌نژاد که تا پیش از بازی چهارم ایران، در رده نخست این رده‌بندی قرار داشت در پایان هفته چهارم سومین بازیکن برتر زننده سرویس شد. او ۸ امتیاز از سرویس به دست آورد.

 

بهترین پاسورها

پاسورهای ایران در بین برترین پاسورهای هفته نخست جایی ندارند. جواد کریمی در رده هفدهم قرار گرفت و محمدطاهر وادی بیست و یکم شد.

 

بهترین توپ گیر

در بین برترین لیبروها محمدرضا حضرت‌پور که تصور می‌شد عملکرد ضعیفی در هفته نخست لیگ ملت‌ها داشت جایگاه نسبتا خوبی را به خود اختصاص داد. او در این رده‌بندی یازدهم شد.

 

بهترین بازیکنان دریافت‌کننده

محمدرضا حضرت‌پور بهترین دریافت‌کننده ایران بود. او در رده‌بندی برترین بازیکنان دریافت کننده در رده یازدهم قرار گرفت. محمدرضا خانزاده هم سی و دوم شد.

رده‌بندی لیگ ملت‌ها تا پایان هفته نخست به شرح زیر است:

۱. ژاپن ۴ برد و ۱۲ امتیاز

۲. آمریکا سه برد و ۹ امتیاز

۳. آرژانتین سه برد و ۹ امتیاز

۴. اسلوونی سه برد و ۹ امتیاز

۵. برزیل سه برد و ۹ امتیاز

۶. لهستان دو برد و ۷ امتیاز

۷. هلند دو برد و ۷ امتیاز

۸. صربستان دو برد و ۶ امتیاز

۹. ایتالیا دو برد و ۶ امتیاز

۱۰. بلغارستان یک برد و ۵ امتیاز

۱۱. ایران یک برد و ۴ امتیاز

۱۲. فرانسه یک برد و ۳ امتیاز

۱۳. کوبا یک برد و ۳ امتیاز

۱۴. آلمان یک برد و ۳ امتیاز

۱۵. کانادا یک برد و دو امتیاز

۱۶. چین یک برد و دو امتیاز

پاسخی بگذارید