گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1402/11/3 12:56
شناسه : 405522
فاطمه صحاف
سپاس خدای را که یکتاست در ازلیتش و با‌جبروت است در حکومتش ‏و عالم است در برگزیدن برگزیده‌هایش. هر آنچه قدردانی و درود از آنِ ‏او که خانهٔ فیهِ آیاتٌ بیناتش را شکست برای وضع حمل یک مادر که و ‏مَن دَخَلَهُ کانَ ءآمنا...‏
دختر عمران اگر مسجد نشینی می‌کرد، ولادت فرزندش در مکانی دور ‏از طهارت خانهٔ حق؛ که فرزندش روح‌ الله بود و پیام‌رسان حضرت ‏خالق و صاحب معجزه نیز. چگونه است که ولادت یک نوزاد، احرام و ‏محرمات اولُ بَیْتٍ وُضِعَ لِنّاس را می‌شکند؟! ‏
به یقین فرزند فاطمه بنت أسد را سِرُّ الله خواندن از این روست؛ که ‏راز گشودن کعبه را چه کس جز صاحب خانه و مولودش می‌داند؟!‏
حضرت دوست جایز ندانست که در ولادت او که آیة الله اعظم و حجتِ ‏اسلام و مسلمین، دست اجنبیان دخالت کند که ملائک بیش از زمینیان ‏مشتاق آمدنش. قبل گشودن چشمانِ آسمانی‌اش در زمین، اعلی بودنش ‏را تفهیم کرد برای جهان که فریاد اقرار کوه‌ها و آسمان‌ها و اَرَضین ‏رسیده تا قرن‌هایی بعد، تا قیام قیامت.‏
قلم فریاد می‌زند توحید پروردگارش را تا یگانه بودنِ او، رشک خدایی ‏در خیال بشر نزاید.‏
و منطق انگشت به دهان از این قیاس مع الفارقِ حضرتشان با فرزند ‏مریم، که اگر عیسی به اذن خداوند منان اعجاز کرد در احیاء مردگان، ‏‏«آن بی‌اجازه معجزه‌گر، مرتضی علیست». ترسیم این قیاس، جز اثبات ‏تباین مقامش با اولوالعزمان درگاه حق، عقل سلیم را چه می‌رساند؟!‏
تعظیم و تکریم مقامش همین بس که تنها مولودِ با‌طهارتِ کعبه‌زادی ‏ست که جهان بر خود دیده. گوارای وجودمان ولادتش که اعطای نعمتی ‏بود از پروردگار و اَلحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة ‏امیرالمومنین علیه السلام.‌‏

پاسخی بگذارید