روزنامه شاخه سبز گزارش می دهد؛
گروه: سایر / گزارش
تاریخ : 1402/11/23 11:12
شناسه : 405726

 

شاخه سبز-  در راهپیمایی 22 بهمن نسل های مختلف هم عهد شدند تا دشمنان داخلی و خارجی را با حضور چشمگیر خود کیش و مات کنند.

روزنامه شاخه سبز- هیفاء پردل- همز مان با آغاز جشن 45 سالگی انقلاب اسلامی مردم انقلابی قم همانطور که در سال 57 در پیروزی انقلاب سهم بزرگی داشتند در ساعات اولیه صبح به صورت خانوادگی در هرکدام از مسیرهای منتهی به مسیر اصلی یعنی حرم حضرت معصومه (س) حضور آنها چشمگیر ترمی شد .

آنچه که چشمگیر بود جمعیت حضور پر رنگ نسل جدید انقلاب در راهپیمایی امروز بود نسلی که به همراه نسل قدیم هم پیمان شده بود تا از ارزش های انقلاب دفاع کند در ساعات اولیه شروع در مسیر خیابان انقلاب جمعیت چشمگیری حضور داشت.

زنان؛ دختران و جوانان به همراه افراد مسن و حتی معلول و جانباز به رغم کهولت سن و حتی سردی هوا در راهپیمایی حضور داشتند 

تجدید پیمان با آرمانهای امام و شهداء

یکی از بانوانی که بیش از 60 سال از عمر او می گذرد در حالی که عکس مقام معظم رهبری را به دست دارد آماده است تا در راهپیمایی جشن 45 سالگی حضور یابد وی در این باره می گوید: با توجه به کهولت سن و بیماری بر خود واجب می دانم در جشن انقلاب شرکت کنم همان طور که در دوران جوانی در راهپیمایی حضور داشتم این انقلاب آسان به دست ما نرسیده است که آسان آن را از دست دهیم .

محمدرضا کاشانی می افزاید: دشمنان ما فکر می کنند حالا که مشکل اقتصادی داریم و برخی مسئولان از ما فاصله گرفته اند دیگر کار انقلاب تمام است اگر هم ما برویم نسل جدید مانند نوه من در حفظ ارزش های انقلاب از هم سبقت می کنند هرچند در برخی مسائل با اختلاف دارند اما پای نظام و ارزش ها هستند

انقلاب مهم ترین حامی زنان ایرانی .

جمعیت به بین حضرت امام (ره) نزدیک می شود و چشمم به بانویی می افتد که به همراه خود دو کودک خردسال دارد و در حال شعار دادند وی بیان می کند: دشمنان ما اخیر با شعار زن زندگی ؛ آزادی می خواست مسیر زنان را منحرف کند به اسم شعار آزادی برای ما اشک تمساح می ریخت اما آزادی حقیقی را همین انقلاب به ما هدیه داد و ما را از چنگال فساد و تباهی رژیم گذشته نجات داد.

به گفته لیلا زارعیان؛ در 11 اسفند هم حضوز چشمگیر دیگری داریم هرچند از برخی مسئولان گلایه ها داریم ملت و این مردم همیشه پای کار بودند مسئولان هم باید با خدمت  صداقت از آرمان های انقلاب دفاع کنند ما مردم فهیمی داریم مسئولان باید قدرشناس باشند.

 

حضور ملیت ها و اهتزار پرچم مقاومت در قم

ان چه که راهپیمایی شهر قم را از دیگر شهرها متمایز می کرد حضور ملیت ها و طلاب خارجی بود طلابی از کشورهای آفریقایی و کشورهای مختلف اسلامی  را رنگ ها و نژادهای مختلف در حالی که عکس رهبری را در دست داشتند.

در میدان آستانه قم آخرین نقطه اتصال مسیرهای فرعی به هم در کنار پرچم سر سرنگ ایران اسلامی پرچم مقاومت ازکشورهای سوریه؛ عراق؛ یمن و فلسطین و لبنان چشم نوازی می کرد حتی برخی از نمایندگان حشد الشعبی و سپاه بدر عراق؛ در راهپیمایی دیده می شد.

..

همه آمدند...‌

در 45 سالگی انقلاب  میدان آزادی زاهدان سراسر از جمعیت است

پیر، جوان، نوجوان، کودک، زن و مرد ، همه آمده اند تا دین خود را به انقلاب، آرمانهای انقلاب، امام راحل، رهبر عظیم الشان انقلاب ادا کنند.

قشرهای مختلف مردم، کسبه، دانش آموز، کارمند، بازنشسته، بازاری، خاندار، شیعه و سنی همه در میدان آزادی زاهدان طبق قولی که به هم داده بودند جمع شده بودند تا در مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن امسال نیز حضور باشکوهی داشته باشند.

با توجه به تلاش دشمن برای تفرقه بین اقوام مختلف سیستانی ها در راهپیمایی جضوری چشمگیر داشتند.

 *تجدید پیمان با شهدا

مردم سرپل ذهاب از همان ساعت های اولیه شروع راهپیمایی در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب(شهرداری) حرکت کرده و جمعیت رفته رفته افزایش می یافت.

علاوه بر پرچم سه رنگ کشور عکس هایی از رهبری و حضرت امام؛ شهدا و به وِیژه شهد سلیمانی در دستان مردم کرمانشاه خودنمایی می کرد و مردم از مسیرهای فرعی به سمت میدان شهدا با دادن شعار در حرکت بودند

 میدان قدس؛ نقطه اتصال مسیرهای راهپیمایی شهر بیرجند

راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در شهر بیرجند، هم مانند شهرهای دیگر کشور از ساعات اولیه شروع و پس طی مسیرهای فرعی به میدان قدس ختم وبه خروش جمعیت اضافه می شد.

نماینده ولی فقیه و استاندار و دیگر مسئولان دراین راهپیمایی حضور داشتند

***

 *بیعت مشهدی ها با آرمان های انقلاب

مردم انقلابی مشهد از ساعت ۹ صبح امروز ۲۲ بهمن، مانند سایر مردم کشورمان با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر نشان دادند پس از گذشت بیش از ۴ دهه، پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و در هر شرایطی اتحاد ملی خود را حفظ می‌کنند. 

مردم مشهد از تمام اقشار و سنین مختلف، به رسم هر ساله خود با طی مسیر میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی(ع) و سر دادن شعارهای ملی و ضداستکباری، تصویر مقتدر ایران اسلامی و پشتوانه مردمی مستحکم کشور را به جهان مخابره کردند. 

همزمانی فجر امسال با حوادث ضدانسانی غزه، باعث شد مردم در راهپیمایی امسال بیش از سال‌های گذشته بر حمایت از مستضعفین و استکبارستیزی به عنوان یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب، تأکید کنند.

در راهپیمایی امروز از تمام سنین مختلف و جوانان، نوجوانان و کودکانی که روزهای انقلاب و جنگ را به چشم ندیده‌اند، حضور داشتند تا  تصویر روشنی را از آینده این سرزمین ترسیم کنند.

مردم اهواز و حضوری انقلابی 

اهوازی ها ‌همه‌ پرشور آمده‌اند... اینجا اهواز است؛ در حالی که دقایق زیادی از آغاز راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن نمی گذرد، همه پرشور آمده اند تا بار دیگر دین خود را به انقلاب و آرمان های انقلاب، ادا کنند.

مردم خون گرم اهواز از همه قومیت ها عرب و فارس و حتی عشایر این خطه در صحنه حضور داشتند پرچم های عشایر مختلف عرب اهوازدر کنار پرچم کشور در اهتزاز بود.

مردم اهواز و سایر نقاط استان خوزستان، حضور پرشوری در راهپیمایی امروز ۲۲ بهمن داشته اند و هر لحظه نیز بر تعداد مردم افزوده می شود.

میدان نقش جهان و حضور اصفهانی ها

مردم اصفهان همانند دیگر استان های کشور از همان ابتدای شروع راهپیمایی حضوری چشمگیر داشتند و از همه قشر در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری فعال داشتند برخی خانوادگی حضور داشته و به رغم بردوت هوا نوزادان و خردسالان خود را همراه داشتند

مسیرهای فرعی به میدان نقش جهان ختم می شد مردم در گفت گو با خبرنگار ما هدف حضور خود را عهد دوباره با آرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرده و این حضور را تودهنی محکمی بر یاوه گویی دشمنان عنوان کردند.

*حضور نوجوانان اراکی در راهپیمایی

 

‌مردم اراک قبل از شروع راهپیمایی در مسیرهای تعیین شده حضور داشتند اما آن چه که قابل لمس بود حضور دختران و پسران نوجوانی بود که که عکس هایی از سردارو رهبری در دست داشته و حضوری پررنگ داشتند.

 

 

دانش آموزان به موقع در میدان شهدای اراک که محل برگزاری جشن است حاضر شدند و جشن آغاز شد.

سرودهای انقلابی از سوی دانش آموزان خوانده و برنامه های فرهنگی در حواشی این راهپیمایی برگزار شد در غرفه های نقاشی کودکان با کودکان غزه ایی عهده وپیمان بستند.

 

‌* مردم کرمانشاه،همچنان پای نظام و انقلاب

‌مردم کرمانشاه، در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب، اعلام کردند که همچنان پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

مردم انقلابی کرمانشاه، از دقایقی پیش با حضور گسترده در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، اعلام کردند که برخلاف یاوه گویی دشمنان، همچنان محکم و استوار پای انقلاب ایستاده‌اند.

این راهپیمایی در شهر کرمانشاه از ساعت ۹:۳۰صبح از میدان انقلاب اسلامی آغاز شد و هم اکنون راهپیمایان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و ۲۲ بهمن ماه، یوم‌الله است، یوم الله و ...‌ به سمت میدان آزادی در حال حرکتند.

حضور اقشار مختلف مردم از پیر و جوان و کودکان گرفته تا زن و مرد در راهپیمایی امروز خودنمایی می‌کند. بسیاری از راهپیمایان هم بصورت خانوادگی در این مراسم شرکت کرده‌اند.

در مسیر راهپیمایی هم ایستگاه‌های فرهنگی بسیاری برپا شده و گروه‌های سرود دانش‌آموزی به اجرای برنامه می‌پردازند.

راهپیمایی۲۲ بهمن در بیش از ۵۰ نقطه استان کرمانشاه نیز برگزارشد.

*مردم بجنورد آماده خلق حماسه‌ای دیگر

‌مردم بجنورد مرکز خراسان شمالی در حال آماده شدن برای خلق حماسه‌ای دیگر به پاس چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی هستند.

میدان شهید بجنورد، میعادگاه مردم برای آغاز راهپیمایی دیگری برای چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است تا این مسیر را برای حرکت در مسیر آرمان‌های آن، ادامه دهند.

حضور اقشار مختلف در میعادگاه به چشم می‌خورد. هوا چندان گرم نیست اما ۲۲ بهمن، اما حضور مردم گرمابخش آن شده است. همانگونه که در این چهل و پنج سال آن را گرما بخشیده‌اند.

بازاری‌ها با در دست داشتن پرچم‌های ایران آمده اند در این راهپیمایی سراسری با حضور پرشور شرکت کنند.

دانش آموزان و دانشجویان نیز به میدان آمده‌اند و با در دست داشتن پلاکاردهای مختلف، بصیرتی که انتظار می‌رود را به رخ کشیده اند.

 

بجنورد دیار فرهنگ‌ها است و قومیت‌های مختلف اعم از فارس، کرد، ترک، ترکمن، تات و... در مراسم حضور دارند. وحدت بی مثال آن‌ها همانند گذشته زبان زد خاص و عام است و همانند تیری در چشمان غرب نشینان و استکبار بوده‌اند.

غرفه‌هایی در مسیر راهپیمایی نیز به چشم می‌خورد که دستاوردهای نظام را برای مردم به نمایش گذاشته است. هرچند مردم می‌دانند که توفیقات انقلاب اسلامی با زمان طاغوت قابل مقایسه نیست.

پایان بخش این راهپیمایی در بجنورد نیز، سخنان معاون پارلمانی رئیس جمهور خواهد بود که در بلوار مصلی انجام می‌شود.

قرار است مردم در سراسر استان خراسان شمالی فریاد «الله و اکبر» سر بدهند و در ۱۱۵ نقطه از این استان باری دیگر استکبار جهانی را مغلوب بصیرت خود نمایند.

*حضور پر شور مردم دیار علویان در راهپیمایی ۲۲ بهمن

‌مردم ولایتمدار و انقلابی مازندران همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ شرکت کردند.

امروز شهرهای مازندران مانند سایر رویدادهای انقلابی شاهد شور و شعف همدلی و یکپارچگی است. حضور اقشار مختلف، پیر و جوان، خرد و کلان در جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی با در دست داشتن پرچم ایران اسلامی، یک صدا فریاد «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» سر می‌دهند.

مردم شهرستان نوشهر مانند سایر شهرهای کشور در سالگرد چهل و پنجمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند.

 

مردم شهرستان نور هم ر دیگر تعهد خود را به انقلاب اسلامی اثبات و در راهپیمایی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب مشارکت کردند.

اقشار مختلف مردم، ورزشکاران، دانشجویان و دانش‌آموزان در راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن حضور دارند.

حضور مردم دیار هزار سنگر در جشن پیروزی  انقلاب

‌مردم همیشه در صحنه شهرستان آمل با حضور پرشور و باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ‌چهل و پنجمین سالگرد انقلاب را جشن گرفتند.

راهپیمایی امسال مردم شهرستان آمل از صبح امروز ۲۲ بهمن با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان، پیر وجوان و مرد و زن  در صف های به هم پیوسته در مسیر میدان قائم (عج)، بلوارامام خمینی، میدان ۱۷شهریور و در ادامه بلوار طالب آملی تا آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) و گلزار شهدای این شهر وحدت و همبستگی خود را به نمایش گذاشتند.

در طول مسیر راهپیمایی، گروه های مردمی و جوانان با حمل پرچم های طولی سه رنگ مقدس جمهوری اسلامی ایران، شکوه و جلوه خاصی به راهپیمایی امسال دیار حماسه سازان سال ۱۳۶۰ در بهمن سال ۱۴۰۲ بخشیدند.

مردم آمل در این راهپیمایی با فریاد کوبنده «مرگ بر آمریکا و مرگ اسرائیل»، «ای رهبر آزاده؛ آماده‌ایم آماده » خشم و انزار خود را از دخالت ها و جنایت های ظالمانه استکبار علیه ملت و کشور اسلامی ایران اعلام کردند.

 

راهپیمایان آملی همچنین بر حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آرمان های امام و شهدا و انتقال آن به نسل آینده تاکید کردند.

گرگانی ها آماده خلق افتخاری دیگر...

‌لحظاتی پیش راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن همزمان با نخستین روز از چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در دارالمومنین گرگان آغاز شد.

از نخستین ساعات صبح امروز زنان، مردان و کودکان گرگانی با تجمع در چهارراه میدان تا میدان شهرداری، خود را برای شرکت در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن آماده کردند.

حضور دانش‌آموزان دختر و پسر دهه نودی و هشتادی که علاوه بر پیشانی‌بند «لبیک یا خامنه‌ای»، «یا فاطمه (س)»،«یا حسین (ع)» و «یا اباالفضل (ع)»، پرچم‌های سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر دست داشتند در کنار دیگر اقشار جامعه، اعم از دانشجویان، طلاب، بازاریان، پزشکان و پرستاران، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران شور وصف ناپذیری را به این اجتماع مردمی بخشیده است.

پوسترها و پلاکاردهای دست نوشته ‌«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دستان اغلب راهپیمایان قرار دارد و برخی از شرکت‌کنندگان با ساختن آدمک‌هایی با چهره‌های سران کشورهای استکباری در راس آنها آمریکا و رژیم غاصب صهونیستی و حامیان آنها، خشم و انزجار خود را از جنایات آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می‌کنند.

 

برچسب ها:

پاسخی بگذارید