تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 109109

بیوگرافی و عکسهای حدیث فولادوند و خانواده اش

نام : حدیث
نام خانوادگی : فولادوند
تاریخ تولد : ۲۰ دی ۱۳۵۶
محل تولد : تهران
پیشه : بازیگر
همسر : رامبد شکرآبی

حدیث فولادوند (متولد ۲۰ دی ۱۳۵۶ در تهران) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. وی فارغ التحصیل کاردانی در رشته معماری می باشد.

حدیث فولادوند

کودکی حدیث فولادوند

زندگی شخصی حدیث فولادوند بازیگر ایرانی

حدیث فولادوند فعالیت هنری را از کودکی آغاز کرد، در دوازده سالگی زیر نظر گلاب آدینه آموزش دید و در نمایش «گل‌های دوستی» روی صحنه رفت وی همسر رامبد شکرآبی بازیگر ایرانی است.

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند در گذر زمان

ازدواج حدیث فولادوند و رامبد شکرآبی

حدیث فولادوند در سال ۱۳۸۹ با رامبد شکرابی ازدواج کرد در حال حاضر این زوج در شمال ایران و در شهر ساری زندگی می‌کنند. آنها یک بوتیک لباس‌ های مجلسی زنانه هم در این شهر دارند

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند و همسرش رامبد شکرآبی

آقای شکرآبی! حدیث چه ویژگی‌هایی داشت که او را به عنوان شریک زندگی‌تان انتخاب کردید؟

همان‌طور که حدیث گفت عشق و علاقه‌ای که بین ما وجود داشت و شناختی که از یکدیگر به دست آورده بودیم باعث شد به انتخاب یکدیگر پاسخ مثبت بدهیم. البته بعد از داستان عشق و علاقه به تفاهم اخلاقی رسیدیم و فهمیدیم که می‌توانیم با هم زیر یک سقف زندگی کنیم و مشکلات را با یکدیگر حل و فصل کنیم. همه این نکات باعث ازدواج من و حدیث شد.

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند و همسرش رامبد شکرآبی

زندگی این زوج

رامید شکرآبی می گوید : زندگی با رامبد شکرآبی صبوری بسیار می خواهد

او در این مورد توضیح می دهد : من مجموعه ای از صفات خوب را در حدیث دیدم صفاتی که مکمل شخصیت من خواهد بود اگرچه نمی توان هر خصوصیت اخلاقی را تک به تک توضیح داد اما در کلیت، من و حدیث کامل کننده یکدیگر هستیم اما بیشتر از همه اینها صبر و صداقت حدیث دوست داشتنی است

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند و هسرش در تولد ۴۰ سالگی پرستو صالحی

بیوگرافی رامبد شکرآبی

رامبد شکرآبی متولد ۱۳۵۱ در تهران، بازیگر است .وی بازیگری را از سال ۱۳۷۳ با فیلم ترانزیت ساخته مرحوم علی سجادی حسینی آغاز کرد. شکرآبی در این سال‌ ها در تلویزیون هم فعالیت داشته‌ است بازیگری در تلویزیون را از سال ۱۳۷۵ با مجموعه تلویزیونی تنگنا شروع کرد

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند و همسرش رامبد شکرآبی

شروع فعالیت هنری

فعالیت هنری و حرفه ای حدیث فولادوند بازیگر ایرانی

حدیث فولادوند برای اولین بار نقش کوتاهی را در فیلم دست‌های آلوده به کارگردانی سیروس الوند بازی کرد و بدین ترتیب اولین حضورش را در سینما در سال ۱۳۷۸ اعلام نمود. او که پس از گرایش به هنرهای مختلف از جمله موسیقی و نقاشی اکنون خود را در بازیگری موفق می‌دید یک سال بعد از اولین تجربه خود، در فیلم سینمایی مارال به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده هنرنمایی کرد.

همچنین درخشش فولادوند در تلویزیون با بازی در سریال تلویزیونی سریال گمگشته آغاز شد. او هم‌چنین در مجموعه‌های تلویزیونی سال‌های خاکستری، دیوار شیشه‌ای، معصومیت از دست رفته بازی کرده‌است. وی علاوه بر آن در نمایش مده آ نیز نقش‌آفرینی نموده‌است.

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند تا کنون بازی‌های قابل قبولی ارائه داده و باعث مطرح شدن وی بین مخاطبان تلویزیون و سینما شده‌است. فولادوند در اوایل بازیگری در سینما بیشتر در ژانرهای درام، جدی و اجتماعی ظاهر می‌شد و داشت به ستارهٔ آن روزها تبدیل می‌شد. با اکران فیلمهای غزل، همکلاس، رز زرد و کما، بر سر زبان‌ها افتاد.

اما با بازی در فیلم شاخه گلی برای عروس مسیر بازیگری را تغییر داد و در فیلمهای کمدی دیگری مثل کلاهی برای باران، چشمک، افراطی‌ها، داماد خجالتی، دزدان خیابان جردن حضور پیدا کرد. گویا خودش عرصه طنز را ترجیح داد. اما در تلویزیون روند گذشته را ادامه داد و در فیلمهای تلویزیونی و تله فیلم‌های زیادی که مضمون اجتماعی داشتند ایفای نقش کرد.

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند در فیلم غزال

غزال فیلمی به کارگردانی محمدرضا زهتابی و نویسندگی محمدرضا زهتابی، فریدون فرهودی محصول سال ۱۳۸۰ است. یوسف مرادیان ,علی قربان زاده ,حدیث فولادوند و نیما فلاح … از بازیگران این فیلم هستند.

حدیث فولادوند

فیلم غزال

حدیث فولادوند در فیلم رز زرد

رز زرد فیلمی به کارگردانی داریوش فرهنگ و نویسندگی علی خودسیانی و تهیه‌کنندگی حسین فرح‌بخش، عبدالله علیخانی و رضا بانکی محصول سال ۱۳۸۱ است .داستان دربارهٔ دو عروس و داماد است که در شب عروسی شان سفری را آغاز کرده و در منزل‌های بعدی در مسیر راه با هم آشنا می‌شوند و…

حدیث فولادوند

فیلم رز زرد

حدیث فولادوند در فیلم شاخه گلی برای عروس

شاخه گلی برای عروس فیلمی به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی و محصول سال ۱۳۸۳ است. سلطان‌علی دل در گرو دختری به نام آزیتا دارد و هدفش ازدواج با او ست. سلطان‌علی در توافقی با ناصر دایی او، قول داده اگر این ازدواج سر بگیرد، در عوض زمین‌هایش را در روستا به ناصر می‌فروشد. از طرفی آزیتا(حدیث فولادوند) که دختر ثروتمندی است، مردی به نام سعید را دوست دارد و…

حدیث فولادوند

فیلم شاخه گلی برای عروس

حدیث فولادوند در فیلم کلاهی برای باران

کلاهی برای باران نام فیلمی با بازی رضا عطاران و جواد رضویان به کارگردانی مسعود نوابی محصول سال ۱۳۸۵ است. ابی و جلال برای دزدی وارد خانه ای می‌شوند و ابی در جریان دزدی حضور باران و مادرش در خانه می‌شود.

او هنگام خروج متوجه خودکشی باران به علت شکست عشقی در برابر پیروز می‌شود، اما به سرعت آنجا را ترک می‌کند و همراه جلال از آنجا دور می‌شود ولی به اصرار ابی، جلال برای نجات باران به خانه برمی گردد و به کمک مادرش او را به بیمارستان می‌رساند. ابی و جلال که از دزدی خانه باران چیز زیادی نصیب شان نشده، تصمیم می‌گیرند به دلیل شرایط مالی خوب پدر باران به نحوی خود را به او نزدیک کنند.

حدیث فولادوند

فیلم کلاهی برای باران

داماد خجالتی فیلمی به کارگردانی آرش معیریان، نویسندگی قربان محمدپور و تهیه‌کنندگی محسن وزیری ساخته سال ۱۳۸۹ است. این فیلم داستان زوج جوانی را روایت می‌کند که شب عروسی دچار اختلاف شده و این اختلاف به مشکلی ریشه‌ای در زندگی مشترک‌شان تبدیل می‌شود.

حدیث فولادوند

فیلم داماد خجالتی

حدیث فولادوند در سریال گمگشته

گم‌گشته سریالی است به کارگردانی رامبد جوان که در سال ۱۳۸۰ می باشد. آتیلا پسیانی , فرامرز صدیقی , آتنه فقیه‌نصیری ,پژمان بازغی
حدیث فولادوند ,صالح میرزاآقایی ,زهره حمیدی و صدیقه کیانفر از بازیگران این سریال هستند . یک مرد خلافکار که به فردی بانفوذ و ثروتمند که به سید مشهور است شباهت دارد خود را به جای او جا می زندو…

حدیث فولادوند

سریال گمگشته

حدیث فولادوند در سریال معصومیت ازدست‌رفته

معصومیت ازدست‌رفته مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی به کارگردانی داوود میرباقری محصول سال ۱۳۸۲ است. حدیث فولادوند در نقش رباب بازی کرده است .داستان این سریال، به سده نخست هجری برمی‌گردد و با محوریت شخصیتی به نام شوذب شکل می‌گیرد. شوذب از یاران علی است، منتهی اکنون خزانه‌دار کوفه و امویان شده‌است. میرباقری شوذب را در میانه عشق بین دو زن ترسیم می‌کند.

حدیث فولادوند

سریال معصومیت ازدست‌رفته

حدیث فولادوند در سریال مختارنامه

مختارنامه یک مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است. این سریال به داستان مختار ثقفی مکنی به ابواسحاق، که پس از حادثه عاشورا به خونخواهی برمی‌خیزد، می‌پردازد. حدیث فولادوند در نقش راحله، همسر ابراهیم بن مالک اشتر نخعی هنرنمایی کرده است

حدیث فولادوند

سریال مختارنامه

حدیث فولادوند در سریال معمای شاه

معمای شاه عنوان مجموعه تلویزیونی با ژانر تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی است. این سریال داستان زندگی محمدرضا شاه پهلوی را از زمان بازگشت وی از مصر، پس از ازدواج با ملکه فوزیه (حدیث فولادوند) تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی به تصویر می‌کشد.

حدیث فولادوند

سریال معمای شاه

آثار هنری حدیث فولادوند بازیگر ایرانی

فیلم های سینمایی

۱۳۹۵  تتل و راز صندوقچه
۱۳۸۹   داماد خجالتی
۱۳۸۹   دزدان خیابان جردن
۱۳۸۸   افراطی‌ها
۱۳۸۶    چشمک
۱۳۸۶    شب حورا

۱۳۸۵   کلاهی برای باران
۱۳۸۴    گاهی واقعی
۱۳۸۴     هدف اصلی
۱۳۸۳     شاخه گلی برای عروس
۱۳۸۲     آقا
۱۳۸۲    تب

۱۳۸۲    فریاد در شب
۱۳۸۲    کما
۱۳۸۱    رز زرد
۱۳۸۰    هم کلاس
۱۳۸۰    غزال
۱۳۷۹    مسافر ری

۱۳۷۹    مارال

۱۳۷۸    دست‌های آلوده

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند و همسرش رامبد شکرآبی

مجموعه تلویزیونی

۱۳۹۴  محله گل و بلبل
۱۳۹۲  معمای شاه
۱۳۸۵  مختارنامه
۱۳۸۴  گارد ساحلی
۱۳۸۳  شب عقرب
۱۳۸۲  شاهد عینی
۱۳۸۲-۱۳۸۱  باغ بلور
۱۳۸۱  مهمان‌پذیر طوبی
۱۳۸۱   معصومیت از دست رفته
۱۳۸۰    گم‌گشته
۱۳۸۰    دیوار شیشه ای
۱۳۷۸    سال‌های خاکستری

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند

تله فیلم

۱۳۹۵   حس خوب زندگی
۱۳۹۱   بازی سرنوشت
۱۳۹۰   پسر آسمانی
۱۳۸۹   تصادف ممنوع
۱۳۸۸    خاطره
۱۳۸۸    انتظار
۱۳۸۸    شمارش معکوس
۱۳۸۸    راه
۱۳۸۸    کارد و پنیر
۱۳۸۸    ماهرخ
۱۳۸۸    غریبه‌ای در شهر
۱۳۸۷    ساعت سوخته
۱۳۸۶    بوی گندم
۱۳۸۶    حنابندان
۱۳۸۶    میراث
۱۳۸۶    بازگشت
۱۳۸۶    بن‌بست
۱۳۸۶    جستجو
۱۳۸۶    گوشه نشینان
۱۳۸۵    عطر نفت
۱۳۸۵   سایه‌های سرد
۱۳۸۵   بوی گل سربی
۱۳۸۵   مسلخ عشق
۱۳۸۴   عروس کوهستان
۱۳۸۰   ستاره خاموش

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند در نمایش پابرهنه در پارک

نمایش، «پابرهنه در پارک» از کمدی های معروف نیل سایمون است که با کارگردانی مریم باقری و نقش آفرینی هنرمندانی همچون؛ رامبد شکرآبی، حدیث فولادوند، مرضیه صدرایی، بهرام سروری نژاد است . نسبت به پوشش  فولادوند در نمایش پابرهنه در پارک واکنش منفی نشان داد شد

حدیث فولادوند

نمایش پابرهنه در پارک

شما به ندرت در تلویزیون بازی می‌کنید، آیا دلیل خاصی دارد؟

حدیث فولادوند :راستش علاقه‌مند بودم در تلویزیون بازی کنم، اما ترجیح دادم نقشی را در تلویزیون بازی کنم که برای مخاطبان تلویزیون و خودم جالب باشد. تا این که نقش فوزیه در سریال معمای شاه پیشنهاد شد.

بازی در آثار تاریخی خیلی هیجان‌انگیز است، به ویژه این که بازیگر وقتی قرار باشد یک شخصیت واقعی را بازی کند، با چالش‌های بیشتری همراه خواهد بود و همین به شیرینی کار اضافه می‌کند.

خوشبختانه این اتفاق خوب در سریال تلویزیونی معمای شاه افتاد و کارگردان هم در طول کار مرتب راهنمایی می‌کرد. در مجموع شخصیت فوزیه هم مثل بقیه آدم‌ها خاکستری است.

جدیث فولادوند

سریال معمای شاه

به نظر شما حدیث فولادوند همسر آرام و صبوری است؟

بله. صددرصد همین طور است. بالاخره زندگی با رامبد شکرآبی صبوری بسیاری می خواهد . من مجموعه ای از صفات خوب را در حدیث دیدم. صفاتی که مکمل شخصیت من خواهد بود. اگرچه نمی توان هر خصوصیت اخلاقی را تک به تک توضیح داد، اما در کلیت من و حدیث کامل کننده یکدیگر هستیم، اما بیشتر از همه اینها صبر و صداقت حدیث دوست داشتنی است.

حدیث فولادوند

حدیث فولادوند

در طول زندگی هنری تان تا به حال به شهرت هم فکر کرده اید؟

حدیث فولادوند : در حال حاضر خیر. چون بعد از این همه سال دیگر مردم چهره مرا می شناسند. من بیشتر به پیشرفت در کار فکر می کنم تا شهرت. هیچ وقت هم مغرور نشده ام، اما در مقطعی از زمان بسیار از این شهرت لذت می بردم. در حال حاضر شهرت اصلا دغدغه ام نیست و به آن فکر نمی کنم.

پاسخی بگذارید