قالیباف در نطق پیش از دستور:
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1403/01/19 12:37
شناسه : 407691

رییس مجلس در واکنش به اقدام صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران، گفت: ملت ایران، رژیم صهیونیستی را مجازات خواهد کرد که این مجازات درس‌آموز و سخت خواهد بود.

محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال جدید، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو به مردم، اظهار کرد: تلاش اصلی مسؤولان در سال جاری هم در حوزه تقنین و هم در حوزه اجرا متمرکز بر تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم خواهد بود. مشارکت مردم منوط به عبور کردن از تصدی گری، انحصار، خود محوری در عرصه‌های اقتصادی و رفع موانع مشارکت مردم است.

وی در ادامه به اشاره به حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: شهادت سرداران سربلند و شجاع اسلام و یاران مخلص ایشان شهید سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و حاج رحیمی و دیگر دوستان شهیدان را به ملت شریف و مؤمن ایران اسلامی و خانواده‌های ارزشمند آنان و تمام سبزپوشان مجاهد سپاه پاسداران تبریک و تسلیت می‌گویم.

 

رژیم صهیونیستی در جنایتگری هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد

قالیباف بیان کرد: دشمن غاصب صهیونیستی با هدف قرار دادن کنسولگری کشورمان در سوریه بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که در جنایتگری هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و آنقدر در جهان بی آبرو و منفور است که آشکارا تمام قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هر چه بیشتر جنایت می‌کند، برخلاف خواست خود ضعیف‌تر می‌شود و مقاومت علیه خود را مصمم‌تر و با انگیزه تر می‌سازد. دوران قلدری و معرکه گیری صهیونیست‌ها با پشتوانه آمریکا در این منطقه به پایان رسیده و این اقدامات آنان نشان می‌دهد که بوی زوال و نابودی بعد از عملیات ۷ اکتبر به مشام آنها رسیده است.

قالیباف تاکید کرد: ملت ایران در پی این جنایت، رژیم صهیونیستی را مجازات خواهد کرد که این مجازات درس‌آموز و سخت خواهد بود و زوال رژیم صهیونیستی را سرعت می بخشد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی قدس، گفت: حضور باشکوه مردم شریف ایران در راهپیمایی روز قدس مایه دلگرمی تمامی باورمندان به آرمان فلسطین و عدالت جویان در سراسر جهان بود. جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه ملت ایران همواره پشتیبان مظلومان جهان و در رأس آنان ملت مقاوم فلسطین خواهد بود و در کنار تمامی مسلمانان، آرمان آزادی قدس شریف را به فضل خدا محقق خواهد ساخت.

وی با اشاره به حادثه تروریستی حمله به مقرهای نظامی و انتظامی در چابهار و راسک، اظهار کرد: جنایت مزدوران در حمله تروریستی به مقرهای انتظامی راسک و چابهار و به شهادت رساندن تعدادی از مدافعان امنیت را به شدت محکوم می‌کنم و به خانواده‌های شهدای این حادثه و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

 

عاملان حمله به چابهار و راسک به سرعت مجازات شوند

قالیباف ادامه داد: از برخورد قاطع و شجاعانه نیروهای نظامی و انتظامی در حذف تروریست‌ها تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله همه نهادهای امنیتی و نیروهای مسلح مجازات عاملان و آمران این حادثه را با دقت و سرعت پیگیری خواهند کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ضروری می‌دانم به حضور مومنانه مردم سراسر کشور در مراسم احیای شب‌های قدر و یک ماه روزه داری و بهره‌مندی از فرصت‌های ماه مبارک رمضان اشاره کنم. ایمان و اخلاص مردم ایران در همه سال‌ها باعث نزول برکات الهی و عبور از بحران‌ها و مشکلات بوده است. خداوند به ما و تمامی مسؤولان و متصدیان در تمامی دستگاه‌ها توفیق دهد تا خدمت شایسته این ملت را ارائه و رضایت و خشنودی آنها را جلب کنیم.

پاسخی بگذارید