تاریخ : 1398/07/6 22:01
شناسه : 209446

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ری گفت: به طور کلی ۲.۵ ساعت از مصرف برق شهر تهران در شبانه روز توسط نیروگاه ری تامین می‌ گردد یا به نوعی ۱۰ درصد مصرف برق تهران در این نیروگاه تولید می‌شود.



به گزارش شاخه سبز از شهرری - حمید بادرستانی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد : از نیروگاه ری به عنوان دانشگاه کشور در حوزه برق یاد می‌ شود، زیرا تنوع تکنولوژی و تعداد واحد در این نیروگاه بسیار زیاد است، چون این صنعت بیشتر از شرکت‌های مختلف از جمله میستوپیشی، فیات آسک، جنرال الکترنیک، سی تاچی استفاده کرده است.

بادرستانی گفت: نیروگاه ری در حال حاضر با ۲۳ واحد با ظرفیت ۸۱۰ مگاوات قدرت نصب شده در خدمت شبکه برق سراسری کشور است. پیک تابستانی این نیروگاه با ظرفیت بیش از ۵۰۰ مگاوات بود و به طور کلی ۱.۲ میلیارد کیلووات بر ساعت تولید خالص تحویل شبکه برق سراسری کشور داد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ری اظهار کرد : به طور کلی ۲.۵ ساعت از مصرف برق شهر تهران در شبانه روز توسط نیروگاه ری تامین می‌ گردد یا می‌توان گفت ۱۰ درصد مصرف برق تهران در این نیروگاه تولید می‌شود. 


وی تصریح داشت: طبق استانداردها عمر مفید یک نیروگاه ۲۰ سال است. به عبارتی دیگر از نیروگاه ری بیش از توان آن بهره‌برداری می‌شود که این موضوع باعث شده هزینه‌ها افزایش یابد و نگهداری سخت‌تر شود. 

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ری در ادامه درباره افزایش تولید در نیروگاه ری توضیح داد: نیروگاه ری  در مردادماه سال ۹۸ نسبت به مرداد ماه سال ۹۷، ۹ درصد و در شهریور سال ۹۸ نسبت به همین ماه در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش تولید داشته است.

وی در پایان با اشاره به وسعت ۵۲ هکتار این نیروگاه گفت: در حالی که ده درصد فضاهای نیروگاه‌ها باید به فضای سبز تعلق یابد، بیش از ۲۱ هکتار یعنی بالغ بر ۴۰ درصد از فضاهای نیروگاه برق ری به فضای سبز اختصاص یافته است واین نکته حائز اهمیتی در ویژگی برتر این نیروگاه را دارد. 


انتهای پیام/


پاسخی بگذارید