تاریخ : 1402/11/4 11:18
شناسه : 405531

شهردار باقر شهر از برگزاری رویداد جام جوان پهلوان در روز ۵ بهمن ماه مصادف با میلاد حضرت علی(ع) خبر داد.

به گزارش شاخه سبزاز شهرستان ری : مرتضی همتی در نشست خبری بیان کرد: در کنار خیر بلند عمرانی و تحقق درآمدی یکی از وظایف شهرداری‌ها، ایجاد انبساط خاطر اجتماعی برای مردم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و… است و سرفصل‌هایی برای آن تعیین شده که اولین بخش آن طبق فرموده مقام معظم رهبری امید آفرینی برای مردم است.

همتی افزود: در بزنگاهی که تلاش برای سیاه نمایی کشور می شود، شهرداری باقرشهر پیرو فرمایشات معظم له بنا برای ایجاد امیدافرینی در مردم تلاش می‌کند. با توجه به قرارگیری در آستانه قرار گیری ایام الله دهه فجر و برگزاری انتخابات، برنامه‌هایی شاد و نشاط‌آفرین اجرایی شود. البته در بحث انتخابات تاکید بر فرد خاصی نخواهد داشت چون خلاف مقررات است بلکه برای افزایش مشارکت های مردمی تلاش می کند.

شهردار باقرشهر ادامه‌ داد: شهرداری‌ها در حوزه عمرانی هرچه تلاش کنند، همچنان عقب هستند چون سطح مطالبات از بضاعت شهرداری در تمام شهرها همیشه بیشتر است. اما اگر در حوزه عمرانی کسری باشد، می‌توان در سایر حوزه‌ها جبران کرد. به همین واسطه تصمیم شهرداری ما بر آن شد تا این رویداد فرهنگی و ورزشی را برای اولین‌بار در سطح استان تهران رقم زند.

وی اضافه کرد: این رویداد ورزشی با نام “جام جوان پهلوان”  در باقرشهر برگزار می‌شود بدین معنا که این جام هر ساله برگزارمی شود و کلمه “جوان” تاکید بر کارآمدی رده سنی  جوان و نوجوانان دارد و در بخش “پهلوان” چون تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران همواره بر این اصل بود که پهلوانی موجب به اهتزاز در آمدن پرچم جمهوری اسلامی در دنیا می‌شود، زیرا که آنچه جامعه ما بیشتر به آن نیاز دارد، روحیه پهلوانی است. بنابراین این جام به نام جام جوان پهلوان شکل گرفت که با فرهنگ و آیین بومی ما همخوانی دارد چون پهلوانی از دیرباز متعلق به شهرستان ری بوده است.

همتی تصریح کرد: ما اغلب در ایام الله دهه مبارک فجر برنامه های متعددی را برگزار می کنیم اما آنچه که از امسال در باقر شهر رقم خواهد خورد، حضور بیش از ۵ هزار ورزشکار در سطح استان تهران و در بعضی از رشته ها از برخی نقاط کشور در بیش از ٢۵ رشته ورزشی برای بانوان و آقایان در سطح مختلف با حضور رؤسای فدراسیون‌ها، چهره‌های ملی و مطرح رشته‌های ورزشی برگزار می‌شود.

وی ضمن تشکر از هم افزایی ادارات شهرستان در این رویداد ،افزود: این رویداد بزرگ از روز ۵ بهمن ماه مصادف با میلاد حضرت علی(ع) در میدان المپیک بوستان عطر سیب با برگزاری رقابت میان تیم فوتبال پیشکسوتان شهر باقرشهر و پیشکسوتان ملی آغاز خواهد شد.

شهردار باقرشهر گفت: در روز ١٩ بهمن مصادف با عید سعید مبعث اختتامیه آن برگزار می‌شود و البته جشنواره اقوام مختلف ایرانی، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب و برنامه‌های فرهنگی متعدد و… در کنار سالن‌های ورزشی اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: عمده بضاعت ورزش کشور در عموم رشته‌های ورزشی در تهران و بضاعت ورزش جنوب شهر هست که عمده توانمندی ورزش جنوب شهر در باقرشهر است.

 همتی اذعان کرد: ورزشکاران خانم و آقا باقرشهری همواره در حال کسب مقامات استانی، کشوری و حتی ملی هستند و عمده ورزشگاه‌ها در اکثریت سانس‌ها مملو از ورزشکار است، لذا این بضاعت بالای ورزشی نیاز به توجه ویژه‌ای دارد چون ورزشکاری که میدان نبیند قطعاً پیشرفت نیز نخواهد کرد.

شهردار باقرشهر در پایان اشاره داشت: باقرشهر شاهد اتفاق تاریخی خواهد بود. رویداد جام جهان پهلوان فرصتی است برای اینکه با بضاعت ورزشی باقر شهر شناس شود. علیرغم اینکه ورزشگاه های ما فعال هستند اما هیچ بازسازی صورت نگرفته بود که هم اکنون به واسطه این رویداد انجام گرفته است.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید