تاریخ : 1398/07/17 19:31
شناسه : 209543

شهردار منطقه 20 گفت : مشارکت زنان اولاتر از مشارکت مردان در سطح اجتماع است.



به گزارش شاخه سبز از شهرری - فرهاد افشار در همایش ارتقای مشارکت پذیری زنان در اجتماع، بیان کرد: در تاریخ اسلام و قبل از آن همواره شخصیت های مونث اثرگذاری ویژه ای داشته اند. همانطور که بانوی بزرگ اسلام پایدار در اتفاقات غدیر خم ماند و حتی بعد از رحلت پدر گرامیشان خوش درخشید. 


افشار افزود : حضرت زهرا (س) شخصیتی برای بهانه خلقت است و الگوی مناسبی برای رشد جوانان ما محسوب می شود چون در آن زمان که زن جایگاهی در اجتماع نداشته و خلافت آن روزگار کلیه حق و حقوق ها را قصب کرده بود، ایشان با نقش روشنگری خود ظلم حاکمین را به آنان تفهیم نمود. 


شهردار منطقه 20 گفت : در ظلم به مظلومان کربلا نیز حضرت زینب (س) موجب شد تا با روشنگری وقایع، شخصیت های مظلوم و بزرگ روزگار تا ابد یادشان پابرجا در دل ها بماند. 


وی اظهار کرد : مشارکت پذیری سیستمی است که متعهد می شود مردم در قالب مدیریت خوب شهری همکاری کند. امروز 70 درصد از جمعیت کره خاکی را شهر نشین ها تشکیل می شود که پیش بینی می شود که در 10 سال آینده به 90 درصد نیز برسد.


افشار با اشاره بر اینکه مدیریت شهری بدون مشارکت مردم هیچ توفیق حالی در مدیران ندارد، گفت: بر اساس آمار و تحقیقات اعمال شده، مشارکت زنان اولا تر از مشارکت اقایان است. اگر خانم ها در امور شهری مشارکت کنند، قطعا مدیران موفق عمل خواهند کرد. 


شهردار منطقه 20 ادامه داد: امروز قسمت اعظم هزینه ها در شهر، مربوط به آنست که آموزش لازم برای زنان را داشته باشیم تا بتوانیم اعتماد آنان را کسب کرده و در مباحث محیط زیستی همچون تفکیک پسماند از مبدا با آنان مشارکت کنیم. 


وی در پایان متذکر شد : حضور زنان در مسائل شهری و شهروندی ضروری است. لذا بدنبال آنیم تا عرصه های عمومی را با توجه به حفظ کرامت آنان ارتقا دهیم و فضای زندگی در شهرری را بهبود بخشیم. 


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید