تاریخ : 1398/07/18 12:41
شناسه : 209545


امروز چند هزار بانوی ایرانی به ورزشگاه خواهند رفت تا یک مسابقه فوتبال را از نزدیک تماشا کنند. هستند بانوانی که برای نخستین‌بار به ورزشگاه آزادی می‌روند و به همین دلیل لازم است برای داشتن یک روز خوب و لذت تماشای فوتبال، اطلاعاتی درباره چگونگی ورود و خروج و شرایط حاکم بر استادیوم داشته باشید.

به گزارش شاخه سبز و نقل از ایسنا، نخستین تجربه حضور بانوان با بلیت‌ فروشی رسمی در ورزشگاه آزادی نیازمند داشتن اطلاعاتی است تا این تجربه شیرین با تلخی همراه نشود. بنابراین توصیه می‌شود بانوان علاقمند که موفق شده‌اند بلیت بازی ایران و کامبوج را بخرند نکات و توصیه‌های ذیل را در هنگام ورود، حضور در استادیوم و هنگام خروج مدنظر داشته باشند.

- وسایل ممنوعه‌ای چون مواد محترقه، وسایلی که جامد و قابل پرتاب شدن هستند به هیچ وجه به همراه نداشته باشید. اشیایی مانند اسپری، فندک، توپ‌های کوچک، بطری آب معدنی، پاوربانک و غیره.

- از آوردن دوربین عکاسی یا فیلمبرداری به استادیوم خودداری کنید، چون اجازه ورود آن را نخواهید داشت. از بردن شارژر تلفن همراه نیز به استادیوم پرهیز کنید، زیرا مجموعه ۱۰۰ هزار نفری آزادی جایی برای شارژ کردن تلفن شما ندارد.

- کارت ملی و پرینت بلیت خود را فراموش نکنید.

- از به همراه داشتن پول نقد زیاد خودداری کنید و تنها مبلغی را برای پارکینگ، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و خرید خوراکی به همراه داشته باشید. امکان استفاده از کارت بانکی در داخل مجموعه آزادی برای هزینه پارکینگ و خورد و خوراک را نخواهید داشت.

- کیف، دخانیات، وسایل آرایشی، مواد خوراکی از جمله بطری آب معدنی همراه نداشته باشید. در داخل ورزشگاه بوفه وجود دارد هرچند ممکن است قیمت‌ها بالاتر از بیرون باشد.

- وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مینی‌بوس‌ برای رفتن به استادیوم در میدان‌ آزادی و خروجی برخی ایستگاه‌های متروها در سطح شهر وجود دارند که می‌توان برای رفتن به آزادی از آن‌ها استفاده کرد. مترو نیز گزینه مطمئنی برای رفتن به استادیوم آزادی است.

- فاصله ایستگاه مترو آزادی تا ورزشگاه آزادی زیاد است و باید حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی کنید. متروی آزادی به ورودی شرقی ورزشگاه آزادی نزدیک‌تر است. اگر با مترو به استادیوم رفتید به در شرقی استادیوم رفته و بعد از ورود به محوطه استادیوم به سمت جایگاه ویژه بانوان حرکت کنید.

- معمولا مسیرهای منتهی به ورزشگاه دارای ترافیک سنگینی هستند لذا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که ۴۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از بازی در استادیوم باشید. اگر ترافیک ایجاد شود، راهنمایی و رانندگی محدودیت‌های ترافیکی اطراف ورزشگاه ایجاد می‌کند که مجبور می‌شوید ماشین خود را بسیار دورتر از محل ورزشگاه پارک کنید که محیط امنی برای ماشین شما تلقی نمی‌شود در نتیجه زودتر به ورزشگاه بروید.

- پارکینگ‌های ورزشگاه آزادی امن‌تر از خیابان‌های اطراف برای پارک کردن ماشین است، حتما از این پارکینگ‌ها برای پارک خودرو استفاده کنند.

- اگر با خودروی شخصی به ورزشگاه می‌آیید راحت‌تر است که از پارکینگ‌های ورودی شرقی ورزشگاه استفاده کنید اما دقت کنید که ورودی بانوان "ورودی شرقی" آزادی است.

- از محوطه پارکینگ‌ها تا زمان نشستن بر روی صندلی های ورزشگاه حدود ۱۰ دقیقه پیاده روی خواهید داشت.

- بانوان می‌توانند برای تهیه پرچم یا مچ‌بند تیم ملی، این وسایل را از فروشندگان و فروشگاه‌های موجود در اطراف استادیوم‌ تهیه کنند.

- با نیروهای انتظامی در بازرسی‌های ورودی و حفظ امنیت ورزشگاه و لیدرها در روی سکوها همکاری داشته باشید.

- توصیه می‌شود برای تهیه اغذیه و خوراکی، به هیچ وجه سمت دست‌فروشان بیرون استادیوم نروید، زیرا علاوه بر کیفیت نامناسب، خوراکی‌های ارائه شده نیز با قیمتی چند برابر بیش‌تر از قیمت اصلی به تماشاگران فروخته می‌شود. بر روی سکوها دستفروشان مواد خوراکی مانند تخمه یا بستنی می‌فروشند که برای خرید از آن‌ها پول نقد همراه داشته باشید.

- هیچ‌کدام از ورزشگاه‌های ایران حتی آزادی، استادیومی در حد آنفیلد و نوکمپ نیستند، لذا برای یافتن صندلی خود بهتر است سعی کنید زودتر به استادیوم برسید.

- آزادی امکانات تفریحی ویژه‌ای ندارد. به احتمال زیاد سرویس‌های بهداشتی بدون دستمال کاغذی و مایع دستشویی است، از قبل پیش‌بینی لازم را بکنید.

- هنگام خروج عجله نکنید. از تراکم و ازدحام در خروجی‌ها خودداری کرده و با آرامی ورزشگاه را ترک کنید.

- وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مینی‌بوس‌ برای بازگشت از استادیوم در پارکینگ شرقی استادیوم قرار دارند و بانوان می‌توانند برای بازگشت به منزل، از این وسایل عمومی و مترو استفاده کنند.

امیدواریم از بازی تیم ملی ایران و حضور در استادیوم ۱۰۰ هزار نفری آزدی لذت ببرید. می‌توانید ما را نیز از تجربیات خود مطلع کنید.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید