تاجدار خبر داد:
تاریخ : 1401/02/24 13:22
شناسه : 400984

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری گفت: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز درمانی و بهداشتی، این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت آبی قرار دارد.



دکتر علی تاجدار در حاشیه مراسم گراميداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت طی گفتگویی با خبرنگار شاخه سبز به میزان درصد تزریق واکسن کرونا اشاره داشت و بیان کرد: حدود یک میلیون و هشتصد هزار دز واکسن در شهرستان ری تزریق شده که تقریبا صددر صد جمعیت دوز اول، ٨۵ درصد دوز دوم و ۴٣ درصد دوز سوم را دریافت کردند.

تاجدار افزود: دوز چهارم واکسن کرونا نیز برای کارکنان نظام سلامت با اولویت شاغلان بیمارستانی، افراد بالای ٨٠ سال سن، افراد دارای بیماری خاص و زمینه ای تزریق می شود که نکته حائز اهمیت اینست، برای تزریق عمومی طبق ابلاغیه وزارت بهداشت عمل می کنیم و هنوز این روند آغاز نشده است.

وی با تاکید بر عدم عادی انگاری رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: با توجه به اینکه رفتار ویروس یک شکل سینوسی دارد که گاها در اوج می ایستد و در برخی موارد نزول می کند و با یادآوری آنکه این ویروس ناشناخته است و هنوز درمانی برای آن در دسترس نیست؛ لازمه پیشگیری آن حتی در مواقعی که میزان مرگ و میر ها به صفر می رسد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در پایان به آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز  فعال درمانی و بهداشتی در سطح شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: میزان مرگ و میر شهرستان بر روی صفر و یک است و شیوع بیماری نیز کاهش یافته است که این خود از وضعیت آبی ری خبر می دهد.


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید