مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام:
تاریخ : 1402/03/24 12:13
شناسه : 403171

همزمان با فرا رسیدن هفته محیط زیست، نشست خبری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام با اصحاب رسانه در هتل زاگرس برگزار گردید.

به گزارش شاخه سبز ، در این نشست علیرضا محمدی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در آموزش و فرهنگ سازی جوامع محلی اظهار داشت: رسانه ها و مطبوعات به نوعی تکیه گاه این اداره کل در صیانت از این سرمایه الهی و جلوگیری از تخریب آن محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر شعار امسال که مبتنی بر نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی در کشور است تصریح کرد: متاسفانه ایران جزء بیست کشور نخست در تولید زباله های پلاستیکی در جهان است و سالانه ۴ میلیون تن زباله پلاستیکی تولید می شود که از این مقدار بیش از نیم میلیون تن را، کیسه های پلاستیکی تشکیل می دهد و به طور میانگین هر نفر در روز سه کیسه پلاستیکی وارد چرخه تولید زباله زیست محیطی میکند که موجب آسیب به منابع آبی و خاکی شده است.

وی در خصوص عملکرد یک ساله ی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ اعتبارات این اداره از محل تملک دارایی ها حدود ۱۲۰ درصد رشد داشته و به ۱۲ میلیارد تومان رسید و برای نخستین بار ۳ آزمایشگاه مجهز با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان در شهرستان های استان  به منظور بررسی آلایندگی های خاک، آب و هوا تاسیس گردیده است.

همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی حفاظت محیط زیست، نهال کاری، خرید تانکر و ساخت آبشخور، تلمبه های بادی، تعمیر و تجهیز پاسگاه های محیط بانی با مبلغ ۲ میلیارد تومان، خرید تجهیزات اطفای حریق و برگزاری کلاس های آموزشی در این زمینه از جمله اقدامات این مجموعه طییک سال گذشته بوده است.

وی با تاکید بر پایش مداوم صنایع بزرگ آلاینده از جمله صنایع سیمان و پتروشیمی ابراز داشت: طبق قانون با صنایع آلاینده بدون هیچگونه تسامحی ، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و برای صاحبان صنایع آلاینده نیز در صورت عدم توجه به اخطارها، پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگ سازییک نیاز ضروری و اساسی در حوزه محیط زیست است و در دراز مدت نتیجه بخش و آموزنده خواهد بود و استان ایلام نیز با توجه به خشکسالی های اخیر دارای محیط زیست شکننده‌ای است و برای احیا و حفظ این میراث گرانبها،نیازمند همیاری همه دستگاه ها و تشکل های مردمی هستیم.

پاسخی بگذارید