رییس صندوق نوآوری مطرح کرد؛
تاریخ : 1402/05/22 11:55
شناسه : 403708

رییس صندوق نوآوری گفت: شرکت هایی که خط تولیدشان تکمیل نشده و با کمک ما می‌تواند این خط تولید تکمیل و منجر به رشد تولید آن ها شود، مشمول حمایت ها در بسته رشد تولید می شوند.

محمد صادق خیاطیان با اعلام اینکه به زودی فراخوان بسته رشد تولید دانش بنیان‌ها اعلام می‌شود، گفت: این بسته متناسب با شعار سال تدوین شده و به تصویب هیأت عامل صندوق نیز رسیده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به توافق با ۴ بانک عامل در ارتباط با بسته رشد تولید گفت: مقرر شده است که با معرفی ما و ضمانتی که ما در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهیم، حدود ۱۰ همت را از منابع بانکی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم و انتظار داریم این ۱۰ همت منجر به افزایش فروش شرکت‌های دانش بنیان در حدود ۱۰۰ همت بشود.

خیاطیان بیان کرد: به طور مثال یک بانک دولتی اعلام آمادگی کرده در راستای سیاست‌های صندوق نوآوری در زمینه رشد تولید دانش‌بنیان، به میزان ۵ هزار میلیارد تومان از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند. این بانک تاکید کرده اگر دانش بنیان‌ها نیازمند منابع بیشتری هم باشند، تأمین خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک بانک خصوصی نیز در راستای اجرای برنامه رشد تولید شرکت‌های دانش‌بنیان باهدف تحقق شعار «مهارم تورم، رشد تولید»، تفاهم‌نامه مشترکی را با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد کرد که بر اساس آن، ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص خواهد داد.

خیاطیان افزود: در این بسته هدفگذاری کرده ایم که از حدود هزار شرکتی که حداقل ۲ برابر رشد فروش داشته باشند، حمایت کنیم که این امر هم به صورت فراخوان اعلام می‌شود و هم همکارانم به صورت فعالانه جستجو می‌کنند که چه شرکت‌هایی مشمول بسته رشد تولید خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین شرکت‌هایی که توانمندی صادراتی می‌توانند داشته باشند و قابلیت صادراتی دارند، مشمول بسته خواهند شد. از سوی دیگر شرکت‌هایی که خط تولیدشان تکمیل نشده و اگر ما کمک کنیم این خط تولید تکمیل و منجر به رشد تولید آنها می‌شود، واجد شرایط حمایت‌های صندوق براساس بسته رشد تولید قرار دارند.

پاسخی بگذارید