معاون صندوق نوآوری خبر داد؛
تاریخ : 1402/05/25 12:47
شناسه : 403771

معاون توسعه صندوق نوآوری هدف‌گذاری برای ایجاد ۵٠٠ هزار فرصت شغلی جدید دانش بنیان و صادرات ۶ هزار و ١٠٠ میلیون دلاری دانش بنیان ها را از راهبردهای صندوق در برنامه هفتم توسعه عنوان کرد.

سیاوش ملکی فر با اشاره به برنامه صندوق برای افزایش سهم دانش بنیان‌ها از اقتصاد دانش بنیان گفت: مقام معظم رهبری پاییز ١۴٠٠ در دیدار سالانه خود با نخبگان اشاره کردند که سهم شرکت‌های دانش بنیان از اقتصاد کل کشور با وضعیت مطلوب فاصله زیاد و معناداری دارد.

وی افزود: ایشان عنوان کردند سهم سال ١۴٠٠ به اندازه حدود یک درصد و الان هم یک درصد است و دولت باید کاری کند که در یک برنامه ۴ -۵ ساله حداقل به ۵ درصد برسد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: صندوق همسو با برنامه هفتم برنامه‌ای را تدارک کرده که به افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور کمک کند.

ملکی فر با بیان این مطلب که برنامه هفتم توسعه، سهم دانش بنیان‌ها از اقتصاد کشور را ٧ درصد هدف‌گذاری کرده است، تصریح کرد: از این رو ما برای افزایش اشتغال برنامه ریزی و برای ایجاد ۵٠٠ هزار فرصت شغلی جدید دانش بنیان هدف‌گذاری کرده ایم.

وی توسعه صادرات دانش بنیان را یکی دیگر از راهبردهای صندوق در برنامه هفتم برشمرد و گفت: در حوزه صادرات نیز هدف‌گذاری ما ۶ هزار و ١٠٠ میلیون دلار است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برنامه و راهبرد سوم صندوق نوآوری و شکوفایی را رشد تولید دانش بنیان و رسیدن به فروش ۶ هزار و ۶٠٠ همتی در پایان برنامه هفتم اعلام کرد.

ملکی فر توسعه فناوری‌های آینده و جریان ساز را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: در همین راستا توجه ویژه به حوزه‌های زیست فناوری، هوش مصنوعی و میکروالکترونیک در دستور کار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار دارد.

وی همچنین حل مسائل اساسی کشور را از دیگر راهبردها برشمرد و گفت: در این حوزه توسعه مسکن ارزان و هوشمند، تکمیل فناوری‌های زنجیره امنیت غذایی و تولید ١٣ هزار و ۵٠٠ مگاوات انرژی تجدید پذیر در دستور کار است

پاسخی بگذارید