تاریخ : 1402/07/25 11:10
شناسه : 404359

رئیس فدراسیون بسکتبال ضمن رد انتقادات نسبت به عملکرد تیم ملی در بازی‌های آسیایی، جایگاه به دست آمده را نتیجه تغییرات اجباری عنوان کرد و گفت که نسل طلایی دوم در راه است.

جواد داوری با تاکید بر اینکه تیم ملی بسکتبال با ترکیبی جوان و متفاوت نسبت به دیگر رویدادها در بازی‌های آسیایی حاضر شد، گفت: ترکیب تیم ملی بسکتبال پیش از بازی‌های آسیایی و برای جام جهانی دستخوش تغییراتی شد که راضی کننده هم بود. قرار بود با همان ترکیب عازم بازی‌ها شویم اما شرایط حامد حدادی و تصمیمی که برای خداحافظی گرفت، اجازه نداد این مهره تأثیرگذار را در هانگژو داشته باشیم.

وی به غیبت بهنام یخچالی و محمد امینی اشاره کرد و ادامه داد: نبود این دو بازیکن در عملکرد تیم ملی محسوس بود در حالی که اصلاً مبنایی بر غیبت آنها نبود. بهنام یخچالی پیش از قرارداد صحبت‌های لازم را با مسئولان باشگاهی‌اش داشت و اصلاً مشکلی برای همراهی تیم ملی نداشت اما به یکباره شرایط او تغییر کرد و نتوانست به ترکیب اضافه شود. محمد امینی هم که روی او حساب داشتیم به دلیل همین مسائل باشگاهی از همراهی تیم ملی بازماند.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: قطعاً با حضور این سه بازیکن شرایط تیم ملی در بازی‌های آسیایی تغییر می‌کرد و می‌توانستیم خیلی بیشتر به اهداف و برنامه‌ها نزدیک شویم. اگرچه در غیاب آنها و با توجه به دیگر مسائل، تیم ملی خیلی دور از انتظار نبود.

داوری تاکید کرد: تغییر نسل و جوانگرایی، مسأله‌ای بود که به معنای واقعی در ترکیب تیم ملی در بازی‌های آسیایی دیده شد. اینگونه نبود که فقط بازیکنان جوان در ترکیب دوازده نفره قرار بگیرند. بازیکنی مانند سینا واحدی در ترکیب تیم اعزامی به المپیک حضور داشت اما خیلی کم به کار گرفته شد. آمار بگیرید ببینید این بازیکن در جام جهانی چقدر بازی کرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید دارد که از ترکیب امروز تیم ملی، به زودی نسل طلایی دوم بسکتبال رونمایی خواهد شد

وی با بیان اینکه تیم اعزامی به جام جهانی جوان‌ترین تیم ممکن بود، خاطرنشان کرد: برای بازی‌های آسیایی هم هاکان دمیر علاوه بر اینکه بازیکن جوان در ترکیب قرار داد، همه آنها را در بازی‌ها به کار گرفت. بازیکنان اعزامی بالای ۱۰ تا ۲۵ دقیقه در هر بازی وارد زمین شدند و به معنای واقعی جوانگرایی را اعمال کردند.

رئیس فدراسیون بسکتبال به حضور بازیکنان تبعه در ترکیب برخی از تیم‌های حاضر در بازی‌های آسیایی از جمله فیلیپین و اردن که فینالیست شدند، اشاره کرد و گفت: تا پیش از این ملاک به کارگیری بازیکنان در چنین رویدادهایی فقط پاسپورت بود اما تغییر این شرایط، معادلات را به هم ریخت. ما در حالی که نسبت به یک ماه پیش از بازی‌های آسیایی سه بازیکن خود را در اختیار نداشتیم با تیم‌هایی روبرو شدیم که بازیکن تبعه هم داشتند.

وی به دوپینگ بازیکن آمریکایی تیم ملی فیلیپین که بعد از اتمام بازی‌های آسیایی اعلام شد، اشاره کرد و گفت: حریفان نه تنها با بازیکنان خارجی ترکیب خود را تقویت کرده بودند بلکه بازیکنان خارجی‌شان هم اقدام به دوپینگ کردند و با این شرایط مقابل ما حاضر شدند.

جواد داوری با بیان اینکه در مجموع از عملکرد تیم ملی بسکتبال در بازی‌های آسیایی رضایت دارد، گفت: به خاطر فقط یک باخت آن هم با یک اختلاف امتیاز پنجم شدیم در حالی که تیم جوانی را در اختیار داشتیم. این بازیکنان جوان به زودی ترکیبی تأثیرگذار در آسیا خواهند بود. با حضور آنها و ادامه حضورشان در ترکیب تیم ملی، نسل طلایی دوم و جدیدی معرفی خواهد شد. فقط باید کمی صبور بود و اجازه داد تیم ملی در مسیری که آغاز کرده، حرکتش را ادامه دهد.

رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین در مورد هاکان دمیر و ادامه همکاری با این مربی گفت: هیچ قصدی مبنی بر تغییر نداریم. این مربی آبان به ایران باز می‌گردد تا هم برگزارکننده کلینیک مربیگری باشد و هم در مورد برنامه‌هایش با کمیته فنی نشستی داشته باشد.

پاسخی بگذارید