با مصوبه مجلس؛
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1402/09/20 11:08
شناسه : 404985

بر اساس مصوبه مجلس، مسوولیت ارائه برنامه و تدوین محتوا و تعیین شاخص‌های آموزشی برای کودکان از بدو تولد تا شش سال بر عهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گذاشته شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۰ آذر ماه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، ماده ۲ این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده ۲ این طرح تبصره ۲ بند «پ» ماده ۲ قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره ۲ ارائه برنامه و تدوین محتوا تعیین شاخص‌های آموزشی، پرورشی، زیستی، بهداشتی و استانداردهای فضا و تجهیزات، شایستگی‌های منابع انسانی، صدور مجوز و نظارت بر مهدهای کودک، کودکستان‌ها، مراکز پیش‌دبستانی و سایر مراکز نگهداری و آموزش کودکان و یا هر عنوان دیگری که مسئولیت مراقبت، رشد، پرورش و آموزش و تربیت کودکان بدو تولد با شش سال تمام را عهده‌دار هستند با رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برعهده وزارت آموزش و پرورش (سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک) می‌باشد.

کلیه اعتبارات و امکانات دولتی مربوط به تعلیم و تربیت کودکان بدو تولد تا شش سال تمام که در اختیار سازمان بهزیستی کل کشور و سایر دستگاه‌ها قرار گرفته است، در اختیار سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار می‌گیرد. با تصویب این قانون، قانون واگذاری مهدهای کودک و مراکز خدمات اجتماعی به انجمن ملی حمایت کودکان و سازمان ملی رفاه خانواده لغو می‌شود و جز یک ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت حذف می‌گردد و عبارت مهدهای کودک نیز از بند «ج» ماده یک قانون تشکیل وزارت رفاه اجتماعی و جز ۸ بند «پ» ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه هفتم توسعه حذف می‌شود.

پاسخی بگذارید