عمویی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1402/09/20 11:10
شناسه : 404987

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از آغاز بررسی لایحه «حمایت از ایرانیان خارج از کشور» در این کمیسیون خبر داد.

«ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه این کمیسیون، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بررسی لایحه «حمایت از ایرانیان خارج از کشور» را آغاز کرد و در اولین جلسه بررسی این لایحه، ۵ ماده ابتدایی بررسی و با اصلاحاتی تصویب شد.

وی افزود: بر اساس ماده دوم مصوبه، دولت مکلف شده است که جذب نخبگان علمی خارج از کشور در مراکز آموزشی، مؤسسات دانش‌بنیان و دستگاه‌های اجرایی را تسهیل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تسهیل فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور تکلیف دیگری است که بر اساس بخشی دیگر از مصوبه، بر عهده دولت خواهد بود.

وی اظهار کرد: از جمله تکالیف وزارت ارتباطات با تصویب این قانون، ارائه خدمات دولت هوشمند به ایرانیان در خارج از کشور خواهد بود.

عمویی گفت: این لایحه در ۱۶ ماده و با هدف ارتقای خدمات دولت به ایرانیان مقیم خارج از طریق تسهیل تردد و ارتباطات علمی، فرهنگی و اقتصادی آنان طراحی شده است و رسیدگی به آن در کمیسیون، ادامه خواهد داشت.

پاسخی بگذارید