سردار رادان خبر داد؛
تاریخ : 1402/10/12 11:45
شناسه : 405227

فرمانده انتظامی کل کشور، از مجهز شدن ماموران پلیس به دوربین البسه از سال ۱۴۰۳ خبر داد.

سردار احمدرضا رادان، در حاشیه برنامه ارتقای ظرفیت عملیاتی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با افزایش ناوگان تیم‌های واکنش سریع و ضربت پلیس در جمع خبرنگاران گفت: ارتقای توان عملیاتی پلیس به این منظور انجام شده است چرا که موضوع چاوشی پلیس و به موقع رسیدن سر صحنه موضوع مهم و حایز اهمیتی است که همواره باید به آن توجه کرد.

وی افزود: در برخی مواقع مشاهده شده است پلیس به دلیل ترافیک نمی‌تواند به موقع به محل جرم برسد. به همین منظور نیاز است که توان عملیاتی پلیس با وسیله‌هایی که بتوان ترافیک را دور زد مانند موتورسیکلت اضافه شود.

فرمانده کل انتظامی از اضافه شدن ۱۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت به واحدهای عملیاتی فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ خبر داد و گفت: این واحدهای موتوری قرار است پلیس‌های تخصصی فرمانده انتظامی تهران اضافه شوند تا عملکرد پلیس در زمان امداد خواهی مردم سریع‌تر و بهتر شود.

سردار رادان به اجرایی شدن کنترل مجرمین سابقه دار با پابند و دستبند الکترونیک اشاره کرد و گفت: با موافقت ریاست قوه قضاییه قرار شد افرادی که از سه بار سابقه سرقت داشته‌اند و دستگیر شده‌اند و یا اینکه محکومیت در این زمینه داشته‌اند (۳ سابقه) با دستبند و پابند الکترونیک کنترل شوند.

وی بیان کرد: قرار است این طرح در سراسر کشور به ویژه در تهران بزرگ، البرز، غرب و شرق تهران به زودی اجرایی شود و مجرمان سابقه دار به ویژه سارقان به وسیله پابند و دستبند الکترونیک کنترل شوند.

رییس پلیس کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح، شاهد کاهش خوبی در حوزه سرقت باشیم.

سردار رادان به موضوع دوربین البسه اشاره کرد و گفت: مساله دوربین البسه در قانون آمده و باید اجرا شود، پلیس هم از این موضوع استقبال می‌کند و امیدواریم از سال ۱۴۰۳ بودجه کافی در اختیار پلیس قرار بگیرد تا تمامی مأموران پلیس به دوربین البسه مجهز شوند.

پاسخی بگذارید