در استانهای مختلف صورت گرفت
تاریخ : 1402/10/17 11:39
شناسه : 405281

در پی انتشار برخی توهین‌ها در فضای مجازی خطاب به شهدای حادثه تروریستی کرمان و شهید حاج قاسم سلیمانی، با گزارش ارسالی از سوی ضابطان قضایی پرونده‌هایی برای افراد در استان‌های مختلف تشکیل شد.

پس از عملیات تروریستی در کرمان که منجر به شهادت ۹۰ نفر از هموطنان شد برخی افراد با تولید، انتشار و بازنشر محتوای خلاف واقع در برخی شبکه‌های اجتماعی امنیت روانی جامعه را هدف گرفتند. این افراد در اظهارنظرهایی توهین آمیز حرمت شهدای حادثه تروریستی کرمان و شهید حاج قاسم سلیمانی را شکستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی، دادستان کل کشور پس از حرمت شکنی‌های صورت گرفته خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور دستور داد: با توجه به ضرورت برخورد قاطع با اشخاص غافل یا معاندی که بعد از حادثه دلخراش تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان، با تولید، انتشار و بازنشر محتوای کذب و خلاف قانون و دارای وصف مجرمانه در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌نمایند، لازم است بقید فوریت، دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظام، ضمن رصد جامع، بهنگام و هوشمند در فضای مجازی و رسانه‌ای، کلیه عوامل و مرتکبین مرتبط با موضوع و دارای مسئولیت قانونی را شناسایی و به منظور رسیدگی و اقدام مناسب قضائی به دادسرای ذی‌صلاح معرفی کنند.

پس از این دستور و با همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی تعدادی حرمت شکن در استان‌های مختلف شناسایی، دستگیر و به مراجع قضائی ذی‌صلاح معرفی شدند.

در حال حاضر با تکمیل گردشکار پرونده قضائی از سوی ضابط قضائی برای افراد هتاک پرونده‌هایی در دستگاه قضائی تشکیل و در حال رسیدگی است.

پاسخی بگذارید