سرهنگ کشیر خبر داد؛
تاریخ : 1402/10/18 11:57
شناسه : 405308

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در شهر تهران ۱۱ هزار فقره جریمه برای آلودگی صوتی صادر شده است.

سرهنگ فیروز کشیر در خصوص آلودگی صوتی و اعمال قانون پلیس برای خودروهای مزاحم گفت: هر نوع نقص که در سیستم و ظاهر وسیله نقلیه که باعث افزایش گازهای آلاینده و افزایش سر و صدا در خودرو بشود جز نقص فنی محسوب می‌شود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تبصره ۱ ماده ۲۹ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ نیز در این باره به صراحت فراجا را مکلف کرده و اعلام می‌دارد که اگر خودرویی سر و صدای بیش از حد داشته باشد برای بار اول به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و برای بار دوم ۲۰۰ هزار تومان و برای مرحله سوم و به بعد ۳۰۰ هزار تومان اعمال قانون انجام که این موضوع در سیستم پلیس ثبت می‌شود.

سرهنگ کشیر افزود: در ۹ ماهه سال جاری رانندگانی که برای بار اول اقدام به ایجاد آلودگی صوتی کرده‌اند بیش از ۱۱ هزار فقره، افرادی که برای بار دوم اعمال قانون شده‌اند هزار فقره و کسانی که برای سومین بار اعمال قانون شده‌اند و در سابقه آن‌ها آلودگی صوتی ثبت می‌شود ۴۰۰ مورد بوده است که مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند.

پاسخی بگذارید