کنعانی در نشست خبری:
تاریخ : 1402/11/2 11:05
شناسه : 405500

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه مقر موساد، تنبیه علیه نیروهای تروریستی بود و علیه عراق نبود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز در نشست خبری، با تبریک و تسلیت شهادت ۵ تن از مستشاران نظامی کشورمان در سوریه وی ادامه داد: امروز ۱۰۸ روز از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی پناه و مظلوم غزه می‌گذرد؛ طبق آمار منابع رسمی فلسطینی، بیش از ۲۵ هزار نفر در طول این ۱۰۸ روز به شهادت رسیده‌اند.

وی افزود: در این مدت، بیش از ۶۲ هزار نفر مجروح که بیش از ۶ هزار نفر زن و ۸ هزار نفر کودک هستند. در طول روزهای پس از آغاز جنگ، هر روز، ۱۰ کودک دچار قطعی عضو می‌شوند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: امیدواریم جامعه بین‌المللی به شکایات مطرح شده در ارتباط با جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، رسیدگی کند.

کنعانی با اشاره به روند اجرایی توافق‌نامه ایران و عراق، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق، روابطی قوی و مستحکم و دارای همکاری‌های همه جانبه و مورد اهتمام دو کشور است. در حوزه اقلیم کردستان عراق به رغم روابط خوبی که در طول سال‌های متمادی وجود داشته، از این جغرافیا، تهدیداتی علیه امنیت ملی و امنیت شهروندان کشورمان وجود داشته که این موضوع، خط قرمز ماست.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران، بزرگ‌ترین مدافع امنیت و حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و حامی وحدت و تمامیت این سرزمین بوده است. کنعانی ادامه داد: اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه مقر موساد، تنبیه علیه نیروهای تروریستی بود و علیه عراق نبود.

وی گفت: بارها هشدارهای لازم را به مقام‌های کشور دوست و برادر عراق داده بودیم؛ برگزاری نشست و تمرکز و تجمیع نیروهای وابسته به موساد علیه امنیت ملی ایران، قابل تحمل نیست. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: همواره حمایت صادقانه خود را از امنیت دولت و ملت عراق اعلام کرده‌ایم؛ موضع ایران تاکید بر توافق امنیتی کشور عراق در راستای تأمین منافع مشترک، دو کشور بوده و هست.

کنعانی با اشاره به روابط ایران و پاکستان و بازگشت سفرای دو کشور، افزود: آنچه انجام شد، حمله به پایگاه‌های گروهک تروریستی «جیش الظلم» بود. موضوع مقابله با گروه‌های تروریستی فعال در مرز ایران و پاکستان، موضوع قابل بحث دو کشور بوده و قطعا مقابله با این گروه‌ها و ایجاد امنیت در مرزهای شرقی ایران، در راستای افزایش همکاری‌های دو جانبه خواهد بود.

وی با بیان اینکه روابط ایران و پاکستان روابطی مستحکم است، گفت: این اقدام، ناشی از ضرورت آنی برای جلوگیری از اقدام ضد امنیتی و تروریستی دیگر بود. امنیت دو کشور ایران و پاکستان به یکدیگر وابسته است. اتفاقات اخیر، از استحکام روابط ایران و پاکستان کم نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: روابط دو کشور ایران و پاکستان، مبتنی بر پیوندهای عمیق گذشته و در مسیر دوستی به پیش خواهد رفت؛ وزرای امور خارجه نیز در مورد فعالیت سفرای دو کشور به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

پاسخی بگذارید