پیگیری وضعیت داروهای بیماران خاص؛
تاریخ : 1402/12/14 11:31
شناسه : 407482

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، از تأمین داروهای مورد نیاز بیماران هموفیلی در شب عید خبر داد.

موضوع دسترسی بیماران خاص به دارو در ایام نوروز و تعطیلات سال نو، یکی از دغدغه‌های این گروه از بیماران تلقی می‌شود.

بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، بیماران مبتلا به سرطان و…، از جمله بیماران خاص و صعب العلاج هستند که در نبود داروهای مورد نیاز خودشان، دچار مشکل می‌شوند.

در همین ارتباط، سعید برپروشان گفت: داروی هیومیت که چندین ماه در دسترس بیماران نبود وارد کشور شده و مراحل اداری و فنی آن جهت توزیع جاری است.

وی افزود: محموله فاکتور ۸ پلاسمایی نیز که در کشور دچار کمبود اساسی بودیم و بیماران رنج زیادی را متحمل شده‌اند تا ۱۵ اسفند وارد کشور می‌شود.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران تاکید کرد: حداقل در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳، کمبود دارویی به جز کمبود فیبرونوژن نخواهیم داشت.

وی اظهار امیدواری کرد دولت با اختصاص ارز مرغوب و ثبت به موقع سفارش‌های دارویی از تحمیل شرایط سخت و دشوار به بیماران هموفیلی جلوگیری نماید.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران افزود: سال ۱۴۰۱ از بدترین سال‌ها برای بیماران هموفیلی بود. ۵ الی ۶ ماه گذشته نیز بیماران با مشکل ون ویلبراند، کمبود فاکتور ۱۳ و کمبود فیبرونوژن و همچنین بیمارانی که نیازمند فاکتور ۸ پلاسمایی هستند، روزهای دشواری را گذراندند و در چند مورد سلامت بیماران در مخاطره جدی بود.

پاسخی بگذارید