حجت‌الاسلام رییسی:
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1402/12/21 11:05
شناسه : 407553

رییس‌جمهور گفت: از مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار داریم با برگزاری جلسات فشرده، قانون بودجه را پیش از پایان سال به نتیجه برسانند.

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز(یکشنبه) در جلسه هیات دولت با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان، ضمن توصیه همگانی به آمادگی برای ورود به این ایام پر برکت و بهره‌گیری از فیوضات بی‌ پایان آن و نیز با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی، به همه وزرا و مسوولان مرتبط با تنظیم بازار دستور داد، با تشدید نظارت‌ها و اتخاذ تدابیر لازم، از هرگونه اجحاف در حق مردم جلوگیری کنند.

رییس‌جمهور همچنین بالابودن آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای را تلخ و ناگوار دانست و از مسؤولان وزارت راه و شهرسازی خواست برای ارتقای ایمنی تردد تدابیر لازم را اتخاذ کنند، تا سفرهای نوروزی مردم با آسایش و ایمنی بیشتر انجام شود؛ وزرای صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی و گردشگری نیز موظف شدند نظارت بر رستوران‌ها و هتل‌ها را مضاعف کنند.

رییسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار داریم با برگزاری جلسات فشرده، قانون بودجه را پیش از پایان سال به نتیجه برسانند.

رییس‌جمهور همچنین از گزارش وزیر نفت درباره انعقاد قرارداد فشارافزایی در میدان پارس جنوبی با چهار شرکت ایرانی قدردانی کرد.

قرارداد طرح ملی «فشارافزایی در میدان پارس جنوبی» امروز با چهار شرکت بزرگ ایرانی و با ارزش ۲۰ میلیارد دلار به امضا رسید و «جواد اوجی» وزیر نفت در گزارش خود با بیان اینکه این اقدام باید 8 سال پیش و در زمان دولت قبل انجام می‌شد، گفت: کشورهای همسایه این اقدام را با کمک شرکت‌های خارجی انجام داده‌اند اما چهار شرکت بزرگ ایرانی طرف قرارداد اجرای این پروژه متعهد شده‌اند، از تمام ظرفیت‌های داخلی برای اجرای این قرارداد استفاده کنند. با اجرای این قرارداد ۹۰ تریلیون فوت مکعب گاز از این میدان برداشت می‌شود که می‌تواند نیاز تمام کارخانجات و صنایع کشور را تأمین کند.

وزیر نفت با بیان اینکه با اجرای این طرح 2 میلیارد بشکه میعانات گازی نیز استحصال خواهد شد، اظهار کرد: با آغاز عملیات اجرایی این طرح ده‌ها هزار فرصت شغلی هم ایجاد خواهد شد.

اوجی درباره میادین نفتی جفیر و سپهر که روز جمعه با دستور رییس‌جمهور به شکل رسمی افتتاح شدند نیز گفت: آماده‌سازی این میادین تا پیش از این دولت، تنها ۱۵ درصد پیشرفت داشتند که در مدت دو سال و نیم گذشته با تلاش جهادی مسوولان و متخصصان وزارت نفت تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز با اشاره به افتتاح سیستم‌های پردازش (سورتینگ) هوشمند مرسولات پستی که صبح امروز انجام شد، گفت: ۷۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی کالا محور هستند که عمده مرسولات آن‌ها توسط شرکت ملی پست جابه‌جا می‌شود.

زارع‌پور اظهار کرد: سیستم‌های جدید پردازش و آماده‌سازی مرسولات پُستی از ربات‌هایی بهره می‌برند که توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و تعدادی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده و با دقت و سرعت بسیار بالا، تکمیل طرح هوشمندسازی شبکه پستی کشور را تسریع می‌کنند.

پاسخی بگذارید