نصیری:
تاریخ : 1402/12/22 11:58
شناسه : 407575

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از تصویب دستورالعمل افزایش ضریب ایمنی مترو خبر داد.

علی نصیری گفت: دستورالعمل افزایش ضریب ایمنی مترو با هدف ارتقای ایمنی در شبکه حمل و نقل ریلی از جمله خطوط بهره‌برداری شده و نیز خطوط در حال ساخت در پانزدهمین جلسه کمیته عملیاتی واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرسطحی که با حضور اعضای کمیته در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، تصویب شد.

وی افزود: این دستورالعمل در راستای اجرای بند چهارم ماده یکم مصوبه شورای اسلامی شهر تهران با عنوان راهبردهای برنامه عملیاتی مدیریت بحران و برنامه واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیرسطحی و به عنوان ویرایش یکم برای افزایش ضریب ایمنی مترو تهیه شده است.

نصیری ادامه داد: همچنین مقرر شد که سایر الزامات و ملاحظات مربوط به فضاهای زیرسطحی از قبیل تونل‌ها و زیرگذرهای شهری و سایر موارد در دستورالعمل‌های بعدی تهیه و تنظیم شود.

رئیس ازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بیان کرد: با توجه به اینکه روزانه میلیون‌ها نفر از شهروندان از شبکه مترو برای جابجایی در سطح شهر استفاده می‌کنند، لازم است که این شبکه از هر لحاظ ایمنی کافی را داشته باشد.

وی افزود: از این رو این شیوه‌نامه نیز با توجه به تاب‌آوری در برابر حوادث و سوانح احتمالی مورد تدوین قرار گرفت تا چشم‌انداز روشنی از ایمنی کامل مترو وجود داشته باشد.

نصیری اظهار کرد: تصویب ویرایش اولیه این مصوبه نتیجه سال‌ها کار کارشناسی و برگزاری جلسات متعدد است که بر مبنای توافقات بین دستگاهی، استفاده از ظرفیت مشاوران، اصلاح بندها و رفع نقایص صورت گرفته است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پایان گفت: در این دستورالعمل ایمنی را با موضوع حریق شروع کردیم ولی به حریق محدود نمی‌شود.

پاسخی بگذارید